Banggood.com Üzerinden Alışveriş Yapma Rehberi
Uzakdoğu kökenli alışveriş siteleri, ulaşım ve iletişim imkanlarının artmasının da etkisiyle son zamanlarda bu alanda söz sahibi olmaya başladı. Alibaba, Aliexpress vs. derken son zamanlarda başka başka siteler de hem toptan hem de perakende alanında gerek ürün çeşitlilikleri gerek sundukları uygun fiyatlarla tanınır hale geldi. Bunlardan biri ve en önemlisi de Banggood.com olsa gerek. Giyimden elektroniğe, oyuncaktan cep telefonuna, tablete kadar onlarca farklı ana kategoride, yüz binlerce ürün sunan bu siteden alışveriş yapmak ilk başta zor ve kafa karıştırıcı görünse de, aksine oldukça kolay ve zahmetsiz. Bu yazımda, Banggood’dan nasıl alışveriş yapılacağını kısaca anlatmaya çalışacağım.
Banggood Nasıl Bir Sitedir?
Esasında, internet üzerinde yer alan alışveriş siteleri, satış yöntemleri bakımından iki ana kategoriye ayrılır: İlki, doğrudan kendi tedarik ettiği ürünleri satan ve arkasında tek bir kuruluşun söz sahibi olduğu alışveriş siteleri (Hepsiburada gibi). İkincisi ise, farklı satııcların ürünlerini satmasına aracılık eden alışveriş siteleri (Gittigidiyor gibi). Banggood, bunlardan ilkine giriyor, yani sitenin arkasında tek bir firma bulunuyor. Dolayısıyla, bir bakıma kendi ürünlerini kendisi satıyor. Bu bakımdan Aliexpress’e göre ilk etapta daha güvenilir. Çoğu zaman şahit olduğumuz ya da bir yerlerden duyduğumuz dolandırıcılık olaylarına Banggood’da rastlamamız imkansız. Kurumsal olarak çalıştıkları için belli standartları var. Bunun yanı sıra, doğrudan kredi kartı kullanmak yerine PayPal’ı da tercih edince, herhangi bir soruna çözüm bulmak daha da kolaylaşacaktır. Açıkçası, karşılaştığım ufak tefek birkaç sorunda, Banggood müşteri hizmetlerinin iyi çalıştığı izlenimine sahip oldum.
Banggood’dan Nasıl Alışveriş Yapılır?
Banggood, üyelikli veya üyeliksiz olarak alışveriş yapmaya imkan tanımaktadır, fakat sipariş ve kargo takibi, puan toplama ve harcama gibi özellikleri dolayısıyla ben kesinlikle üyelikli alışveriş yapmanızı tavsiye ederim. Siteye buraya tıklanarak açılacak sayfa üzerinde sağ üst köşede bulunan “Register” bağlantısıyla üye olabilirsiniz. Facebook ve Twitter ile de siteye üye olunabilse de, her zaman belirttiğim üzere, ayrı bir üyelik ilerisi için daha fazla avantaj sağlayacaktır. Üyelik aşamasında sizden talep edilecek bilgiler ise şunlardır: takma ad, e-posta adresi ve şifre. Bunları girdikten ve onaylama işlemini de tamamladıktan sonra siz de artık Banggood’un bir üyesisiniz. Bu andan itibaren ürün arama ve satın alma işlemlerine başlayabilirsiniz. Ürün arama işlemini ise, gerek arama kutucuğuna aradığınız ürünle igili bilgileri girerek, gerek sol kısımdaki ana ve alt kategoriler aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz.
Satın almak istediğiniz ürünün sayfasında ürünle ilgili detaylı bilgiler yer alacaktır, fakat bunun hemen öncesinde, sayfanın solunda ürünün fotoğrafları, ortasında ise ürünün fiyat bilgisi, stokta olup olmadığı, kargolama yöntemi ve kargo ücreti, adet belirleme gibi bilgi ve tuşlar bulunmaktadır. Satın almak istediğiniz ürünün stok miktarını ürün fiyatının hemen üzerindeki ufak ibarelerde bulabilirsiniz. Örneğin, “In stock, usually dispatched in 1 business day” ifadesi ürünün stoklarda olduğunu ve siparişinizin en geç bir sonrasında ürünün kargoya verileceğini gösterir. Bazı ürünlerde “Out of stock” veya “Sold out” ibaresine rastlayabilirsiniz. Yine de bu ürünleri önsipariş şeklinde satın alabilirsiniz. Stoklardaki bir ürünü satın almak için ya “Buy it now” tuşu ile doğrudan satın alma sayfasına gidebilir ya da turuncu “Add to cart” tuşu ile önce sepete ekleme, sonra detaylı satın işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Birden fazla ürün satın almanız durumunda ürünleri önce sepete ekleyip ardından sepet sayfasına giderek, satın alma işlemini bu sayfa üzerinden gerçekleştmeniz daha yerinde olacaktır.
Banggood Kargo Seçenekleri
Banggood, çoğu ürün için ücretsiz kargo seçeneği sunmaktadır. Bu kargo seçeneği ise (ücretsiz olduğu için), yavaş kargo olarak da bilinen kayıtlı (takip kodlu) veya kayıtsız (takip kodsuz) kargolama niteliğinde bulunabilir. Ben kesinlikle takip kodlu bir kargolama seçeneğini tercih etmenizi öneririm, zira satın aldığınız ürünün anlık olarak nerede olduğuyla, Türkiye’ye giriş yapıp yapmadığıyla ilgili takip işlemini ancak size verilecek takip koduyla gerçekleştirebileceksiniz. Takip kodu olmayan bir kargoyu hiçbir şekilde takip edemeyeceğinizi hatırlatmak isterim. Takip kodu içinse, kargo seçeneklerinde mutlaka “registered” ifadesini arayın. “Air mail register” veya “Air parcel register” gibi. Bazı ürünlerde otomatik olarak takip kodlu kargo seçeneği sunulmakta, fakat “Standart Shipping” yazan seçenekte takip kodu verilmemektedir. Bu durumda, çoğu zaman bir Doların altında veya bir Dolar civarında ekstra bir ücret ödeyerek takip kodlu kargolama seçeneğini tercih edebilirsiniz. Bu tür kargo seçeneklerinde ürünün tarafınıza ulaşma süresi 15-35 gün arasındadır. Bunun yanı sıra site, EMS, yani hızlı kargo seçeneği de sunmaktadır. Bu seçenekte ise teslimat süresi 7 ile 15 gün arasına düşmektedir, fakat bu kargo seçeneği yaklaşık 25 Dolar civarıdadır ve bu fiyat ürünün kutu boyutu, ağırlığı gibi ölçütlere göre değişebilmektedir. DHL, UPS, CNEMS gibi çeşitli kargolama seçenekleri de mevcuttur, fakat bunları seçmenizi tavsiye etmem. Ya “Registered air parcel” (mail de olabilir) ya da EMS, kargolama için idealdir.
Önemli Not: Kargo bilgilerinin sisteme işlenmesi, yani sizin takip edebileceğiniz duruma gelmesi, ürünlerin kargoya verilmesinin ardından 10 günü bulabilir. Yani, kargo numarası elinizde olsa dahi 10 güne kadar sistemde görünmeyebilir. Eğer bu 10 günün sonrasında da sistemde görünmezse, Banggood ile irtibata geçebilirsiniz. Bunun yanı sıra, kargolarınızın sistemde görünmesinin ardından size ulaşması da 20 gün ile 40 gün arasında değişebilir. Özellikle sonu NL, SE, CH gibi Avrupa ülkelerinin kodlarıyla biten kargolarda bu süre daha fazla olabilmektedir. Bunu göz önünde bulundurunuz. 40 gün içinde kargonuz size ulaşmazsa, Banggood yönetimi ile irtibata geçebilirsiniz (tabii Türkiye tarafında bir sorun yoksa).
Sipariş Sayfası ve Ödeme Seçenekleri
Sepetiniz, bir bakıma sipariş özeti ve ödeme seçeneklerini içeren bir seçim sayfası işlevi görür. Banggood’un birden fazla deposu olduğu için bazı ürünleriniz bu sayfada farklı tablolar içerisinde görülebilir. Bu da, tablo sayısı kadar sipariş (daha doğrusu kargo) anlamına gelir. Dolayısıyla bir sepetten oluşan siparişiniz birden fazla kargoya bölünebilir. Maalesef bu durumun önüne geçmek için yapacak bir şey yok. Böyle bir durumda tüm kargolar için ayrı ayrı kargolama seçenekleri sunulmakta, fakat ödeme tek olarak yapılmaktadır. Ödeme içinse online alışverişe açık kredi kartınızı kullanabileceğiniz gibi, daha güvenli olan PayPal’i de tercih edebilirsiniz. Ödeme işleminizi gerçekleştirdikten sonra eposta adresinize bir onay ve sipariş detayı mesajı gelecektir. Bundan sonraki süreçte ise satın almış olduğunuz ürün veya ürünler hazırlanıp paketlenerek kargoya verilecek ve takip kodlu kargo seçmeniz durumunda, birkaç gün sonra takip kodu siparişler sayfasında görünecektir. Ayrıca, siparişler sayfasındaki kodun üzerine tıklayarak, 17Track sitesi üzerinden kargonuzun takibini gerçekleştirebileceksiniz. Hatırlatmakta fayda var: Kargo takibini, ürünlerinizin kargoya verilmesinden en az 1 hafta sonra yapabiliyorsunuz. Daha doğrusu, kargo takip kodunun sisteme işlenmesi en az bir haftayı buluyor.
Gümrükçe Yasaklı Ürünler
Gümrük mevzuatı gereğince cep telefonu veya cep telefonu özelliği taşıyan cihazlar başta olmak üzere ilaç, kozmetik ürün, kimyasal madde, her çeşit sıvı ve ateşli silahın ülkeye sokulması yasaktır. Bu kategorilerde bir ürün sipariş ettiğiniz zaman ürününüz kargoya verilse dahi, gümrükte yapılacak kontrollerde ülkeye alınmayacak ve satıcıya geri gönderilecektir. Dolayısıyla, herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmamak için bu tür ürünleri sipariş etmemenizi tavsiye ederim. Konuyla ilgili herhangi bir sorunuz olursa, aşağıdaki yorum kutusunu kullanabilirsiniz, fakat kargo takibi gibi konularda ilgili yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca, bir ürün sipariş etmeden önce, o ürünüe gerçekten ihtiyacınız olup olmadığına da iyice karar vermeniz, faydanıza olacaktır.
Kargo Takibi, Teslimat ve Gümrük Sorunları
Değerli takipçilerim,
Son zamanlarda kargo takibi ve bu konudaki sorunlarla ilgili sayısız mesaj almaya başladım. Bu konuda hem kargo takibi hakkında yazdığım yazı hem de bu yazının ilgili kısmı sizlere çoğu durumun açıklamasını yapmada yeterli olacaktır. Tüm bildiklerimi buraya yazdım. Bunun dışında kalan durumlar hakkında maalesef benim de yapabileceğim bir şey yok. “İsa Bey, kargo numaram şu, bilgi verir misiniz?” veya “Kargom ne zaman elime ulaşır?”, “Takip ettiğimde şunlar çıkıyor, son durum nedir?” gibi sorulara bu bakımdan maalesef artık cevap vermeyeceğim. Yukarıda bahsettiğim yazıyı ve bu yazının ilgili kısmını dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.











İsa bey merhaba
banggood sitesinden almış olduğum ürünler sevk edildi gözüküyor.Fakat 5 gün olmasına rağmen
verilen parça numaralarından nerede oldukları hakkında herhangi bir bilgiye ulaşamıyorum .
Yardım ederseniz sevinirim.
RS236689980NL
RI339158192CN
Merhaba Timur Bey. Yazıya “Önemli Not” başlıklı bir bölüm ekledim. Sorunuzun cevabını orada bulabilirsiniz.
Merhaba İsa bey, öncelikle bu site ve yazılar için emeğinize sağlık.
Benim sorum şu: Yurtdışından eski yağlı boya tablo satın aldım ve değeri tablo değeri 25 pound olarak UPS ile gönderildi.
Aynı şekilde ABDden de gelen 44 3 44cm ebatlarında expressle gelen bir eski yağlı boya var ve değer olarak yine 30$ altında.O da sanırım PTT ile geliyor. Sizce gümrükte bir sorun olur mu? Sanırım yağlı boya tablolar yasak, yeni gördüm bunu, ama yine de kurtarma ihtimalim var mı? Üzerlerine gift yazıldı. Değerleri düşük.
Teşekkür ederim,
Merhaba Erkan Bey. Bir sorun olmaz, ama olur da sizden ürünün fiyatını ispat etmenizi isterlerse, kredi kartı ekstresi vs. ile gümrüğe gidebilirsiniz. Yasak durumuna gelince, bu konuda emin değilim. Bekleyip görmekten başka yapacak bir şey yok maalesef.
İsa bey track yazan yeri kastetmişyin
O halde ürünü sipariş ederken takip kodlu kargo seçeneğini seçmemişsiniz Emre Bey. Durum bunu gösteriyor. Şu andan itibaren hiçbir şekilde kargonuzu takip etme imkanınız olmayacak.
İsa bey ben banggood dan sayma x5c quatkopter aldım 7 gün geçmesine rağmen parça yazan kısımda tik çıkmadı sebebi nedir
Emre Bey, “parça” ile neyi kastettiniz? Sanırım Türkçe sürümünü kullanıyorsunuz. Büyük ihtimalle ürün stoklarda yoktur veya kargolanma bekliyordur.
merhaba isa bey bir bilgi alacaktım bir kaç gün içerisinde syma x5c1 model quadcopter almayı planlıyorum. bunun yanı sıra yanında 5 adet yedek lipo pil almayıda düşünüyorum. benim konuyla alakalı bir sorum olacakki oda şudur. örnek veriyorum bu lipo piller yaklaşık olarak 7 dakika civarında bir kullanım zamanı sağlıyor. bunu 2 veya 3 lipo pili birbirine paralel veya seri olacak bir şekilde bağlayıp kullanım süresini 14 15 dakkiya çıkarma gibi bir şansımız acaba varmı konuyla alakalı bilginiz varmı yada ?
Merhaba Mahmut Bey. Maalesef dediğiniz gibi işlem mümkün değil. Bu tür cihazların kaldırma ağırlıkları pek fazla olmuyor. İki bataryayı dahi birleştirdiğinizde ya cihaz yeteri kadar yüksekliğe havalanmaz ya da çok fazla ağırlık olacağından uçuş süresi yine değişmez.
Merhaba İsa Bey ;
Yine ben 🙂 Size bir sorum olacaktı önerileriniz üzerine DJI Phantom 2 Plus alacağım, fiyatı 1300$ civarında malum vergisi oldukça fazla olacak 600tl gibi, aliexpresste yaptığımız gibi hediye veya daha az miktar belirtme gibi bir istekte bulunabilir miyiz ?
Teşşekkür Ederim…
Merhaba Ebubekir Bey. Tabii, bulunabilirsiniz. Ödeme sayfasında sayfanın altlarına doğru bir kutucuk çıkıyor. Buraya bu isteğinizi yazabilirsiniz. Ayrıca cservice@banggood.com adresine de aynı isteğinizi bildirebilirsiniz.
İsa Bey Rahatsız Ettim nikon 550 euro /20 vergisi 110 euro vergimi veriyoruz
Rica ederim Berat Bey. Evet, vergi o civarda olur, ama az da olabilir, daha fazla olmaz.
İsa bey merhabalar, yurtdışı alışveriş ve rc hobisi ile ilgili tüm yazılarınızı okudum ve benim için çok faydalı oldu.Bugün itibari ile Banggood’dan yaptığım ilk siparişi de teslim almış bulunmaktayım.İlerleyen dönemlerde de bu siteyi sıkça kullanacak gibiyim ancak yurtdışından senede 5 siparişten fazlasının yasak olduğu bahsediliyor.Siz de biliyorsunuz ki banggood ürünleri daha hızlı teslim etmek için yahut farklı ülkelerden gönderilecek ürünler için siparişleri bölüyor.Bu durumda benim bile daha senenin ilk ayı geçmeden 3 tane siparişim oldu.Bu konudaki tecrübelerinizi paylaşır mısınız?
Saygılarımla.
Merhaba Fahri Bey. Açıkçası Banggood’un siparişleri bölmesine bir şey yapamıyoruz. Bu tür durumda herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, Banggood’un siparişleri böldüğünü kredi kartı ekstresi vs. ile kolayca ispatlayabilirsiniz. Bir sorun olacağını sanmıyorum.
Teşekkürler İsa bey, aslına bakarsanız ne de olsa bölünüyor diye ayrı ayrı ödeme yapmayı tercih ettim, acaba siz önceki siparişlerinizde senelik alışveriş sayısı ile ilgili problem yaşadınız mı?
İlginize tekrar teşekkürler.
Rica ederim Fahri Bey. Ben daha önceki siparişlerimde bir sorun yaşamadım. İyi alışverişler…
İsa Bey 75 euroyu geçerse vergi veriyoruz ya /20 i oo ürünün /20 simi yoksa onlarmı belirliyo meseleyim 100 euro 20euro vergimi veriyoruz
Evet, o şekilde oluyor Berat Bey.
Teşekkür Ederim İsa Bey kamera gelebilrmi nikon da
Gelir, fakat gümrüğe takılma ihtimali var o tür ürünlerin.
merhaba, ödeme kısmında kredi kartı çıkmıyor nden ?
Merhaba Oğuz Bey. Banggood zaman zaman Türkiye’ye kredi kartıyla ödeme seçeneğini kapatıyor. Şu anda da durum öyle.
İsa Bey benim sepetimdekinlerin yarısı 75 euroyu geçik 1 tane 230 euro var 230 euronun 100/20 sinimi verecem ve ödeme nasıl oluyor bilgsiayar webcamı geçermi 90 euro vergi vererek gümrükte kalırsa ne yapmam lazım
Berat Bey, sepet toplamı üzerinden vergi ödersiniz. Ben ayrı ayrı sepetlerde sipariş vermenizi tavsiye ederim. Gümrükte kalırsa belgelerinizle birlikte gümrüğe gidip ürün veya ürünlerinizi teslim almanız gerekir.
Merhaba İsa Bey Yurt Dısı için çok Teşekkür Ederim ben Logitech webcamını getitiricem hani bütün herşey 1300 euro tutuyo nasıl yapabilirim içinde bilgisayar malzemleri var klawye mouse mikrofon kulaklıklı mikrofon webcamlar oyunlar var nasıl yapabilirim sitenin adı amazon.uk güvenilirmi
Amazon elbette güvenilir. Benim size tavsiyem, tüm ürünleri bir anda değil de, birer hafta arayla parçalara bölerek sipariş vermeniz olur.
http://www.banggood.com/Walkera-QR-X350-Pro-FPV-GPS-RC-Quadcopter-DEVO-7-For-Gopro-3-RTF-p-916856.html
bu linkteki ürünü almak istiyorum türkiyedeki fiyatı ortalama 2 katı ben gümrük işlemleri için banggood a mail attığımda kargo üzerine gerekli notu düşeriz ne istiyorsanız yazarız demişler herhangi aksi bir durumda 399 dolarlık bir multikopter için ne kadar gümrük alacakları konusunda yada alıp almayacakları konusunda öncelikli olarak sizin fikriniz daha sonra bu bilgiyi kesinleştirebileceğim bir iletişim numarası varmı onu sormak isterim vakit ayırdığınız için teşekkür ederim
Gümrük vergisini %20 olarak hesaplayabilirsiniz. Bu durumda dahi Türkiye’deki fiyattan daha ucuza gelecektir. cservice@banggood.com adresine e-posta gönderip detaylı bilgiyi alabilirsiniz.
iyi günler isa bey ben banggood dan Syma X5C X5C-1 New Version Explorers Quadcopter Mode 2 With Camera siparisi verdim takip numarası da şu:4458297 fakat söyle bir sorunum var siparişi verdikten sonra 1. aşama olan Order Submitted tik halinde ikinci aşama olan Payment Confirmed seceneğine bi türlü geçmiyor neden olabilir?
Muhammeyt Bey merhaba. Öncelikle o numaranın takip kodu olmadığını belirtmeliyim. O, sipariş numarasıdır. Diğer taraftan ödeme onayı sorunu bankanızla ilgili olabilir. Banggood bankanızdan onay almamış görünüyor. Birkaç gün bekleyin, eğer yine de olmazsa önce Banggood ile daha sonrasında ise bankanızla görüşünüz.
iyi aksamlar isa bey söyle bir mail. geldi durumumu burda daha iyi gösterebilirim sanırım.
Dear ,
In regards to order 4458297
Your credit card transaction needs to be manually reviewed by your bank; this will be completed within 1 business day. Check your Banggood user centre for the current status of your order. You will be informed via email of any updates.
Thanks for ordering with us.
Banggood Team
isa bey bu arada bankamdan para çekilmiş olarak görünüyor.yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Bankalar güvenlik amacıyla bazen böyle yapabiliyorlar. Birkaç gün içerisinde sorun çözülecektir. Ben de benzer bir durumu yaşamıştım. Şu anda ücret Banggood’a yansıtılmamış banka tarafından. Eğer 2 veya 3 gün sonra da yansıtılmazsa, bankanızla görüşün derim. Banggood ile ilgili bir sorun yok yani.
iyi günler isa bey bankayla görüştüm durumun kendileriyle bi alakası olmadıgını ve siz alışverişi yapmıssınız paranız da hesabınızdan cekılmıs olarak görünüyor dediler.durum cok kafamı karıstırdı yani. banggood la iletişime geçmem gerekiyor sanırım da ne diyecem nasıl kendimi anlatacam hiç bilmiyorum.
Bence iki gün daha bekleyin Muhammet Bey. İki güne siparişiniz “Processing” durumuna geçecektir.
isa bey selamlar
WLtoys V912 Sky Dancer 4CH Single Blade RC Helicopter With Gyro RTF (SKU048048)
ürününü alacağım banggood dan bu ürüne herhangi bir vergi v.s ek ödeme gelirmi
Merhaba İsmail Bey. Ürün fiyatı 100 Doların altında olacağı için vergi ödemezsiniz.
aliexpressten kumbara aldım 1 adet 7 dolar. 10 adeti bir defada alırsam sınırın altında olduğu için bir sorun yaşamadan teslim alabilir miyim yoksa adeti yüksek olduğu için sorun olur mu?
teşekkğrler
Bu konuda kesin bir şey söylemek zor. Tamamen gümrük memurlarının tutumuna bağlı. Yine de bu kadar yüksek miktarda almayın derim ben Selim Bey.
merhabalar isa bey yine faydalı ve çok merak edilen bir konu üzerine yazı hazırlamışsınız elinize sağlık. Sizin vesilenizle tanıştığım bu siteden çok malzeme aldım ve geçte olsa bir kısmı elime ulaştı. Ulaşmayan malzemelerim ki bu daha bir kere oldu onunla ilgili müşteri hizmetleriyle yapmış olduğum görüşme neticesinde para iademi eksiksiz olarak kısa sürede gerçekleştirdiler. Yurt dışından alış veriş yapmak gözümüzde büyüttüğümüz bir olaydı ta ki siz tecrübelerinizi paylaşana kadar. Sizin vesilenizle çok insan yurt dışından alış verişi korkmadan ve bilinçli bir şekilde yapıyor. gümrükle ilgili dikkat edilecek şeyleri dikkatle okuduktan sonra bir problem yaşanmıyor alış verişlerde ve biraz da sabırlı olabilmek gerekli saygılarımla.
Serkan Bey merhaba. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yazdıklarım faydalı oluyorsa ne mutlu… Dediğiniz gibi, yurtdışı alışverişlerden korkmaya hiç gerek yok aslında.
İsa bey size bi iki kere yazdım fakat cevap vermediniz lütfen ilgilenir misiniz? Kargom hakkında bilgi almak istiyorum Torbadan alındı yazıyor bi bakıp bilgi verir misiniz ? LC439141257US
Arzu Hanım, telefon yasaklı ürün. Büyük ihtimalle geri gidecek. Bu hafta sonuç belli olur.
Merhaba. Ben Singapurdan phantom rc 40 vision Aldım. Üzerine satıcı 150 dolar yazdı. Ve speet post yanı hava yoluyla geldı şu an istanbulda gümrüğe girdi cıktı zimmetlendi yazıyor. Acaba ne kadar gümrük öderim. Bu arada önce bangoog tan Almıştım kargoda felan anlaşamadık. Paramı iade etdiler güvenilir site.
Latif Bey merhaba. %20 civarında vergi ve 3,60 TL sunum ücreti ödersiniz en fazla. Belki bu kadar dahi olmaz, ama en kötü ihtimal budur, öyle söyleyeyim.
Merhaba İsa Bey.Benim kargo konusunda çok ciddi bir sorunum var ve acilen çözülmesi gerekiyor.Lütfen bu sorunum için neler yapmam gerektiğini söyleyin:Şimdi ben yurtdışı bir siteden bir ürün aldım ürünüm 32$ civarı ve 18$ da kargo bedeli ödedim.Fakat izleme sistemli almaya kalksam kargo bedeli 50$ civarı oluyordu yani ürünün fiyatından bile çok,o yüzden no tracking yazan kargo seçeneği ile aldım ve beklemeye başladım baktım normalde en geç 5 haftaya gelmesi gerekirken 6.haftaya girdim baktım daha yok.Sonra siteden aldığım adamla konuştum bana şimdiye kadar gelmeliydi dedi ve ayrıca biz sadece Amerikadan çıkana kadar izleyebiliriz dedi.Sonra bana 14 December 2014 tarihinde ürünün Amerikadan çıktığını söyledi ve istersen bakabilirsin diye bir izleme no su verdi.Yani o ana kadar elimde bir izleme no su yoktu.Şimdi burda ilk sorumu soruyorum:Ben herhangi bir ürünü izleme sistemi seçeneğini seçmeden alsam bile aslında her ürünün bir izleme no su var mıdır?Çünkü şimdi bu amerikalı adam acaba bana doğru bir numara mı verdi,yani anlamadığım normalde ben izleme sistemsiz almıştım.Bu adam bana beleşe mi verdi yani?Neyse şimdi diyelim ki bu benim ürünün no su(yani yüksek ihtimal bence benim ürün)bu noyu pttnin y.dışı sorgusunda sorgulattığımda kafam durdu resmen.Bi baktım ayın 25 inden beri bir sürü şey yapılmış.Önce ist.bakırköy şubesinde işlemler görmüş daha sonra nedense İzmir-Bornova şubesine teslim işlemi yapmışlar orda da biraz dolandırılmış ürünüm ve sanırsam birisine teslim edilmeye çalışılmış.(Bu arada ben G.Antepte oturmama ve ürünü alırken G.Antepteki adresimi vermeme rağmen bu olaylar gelişiyor).Sonra teslim edilmeye çalışıldı veye edilemedi yazısı var takipte.bir de şu var İADE:Tanınmıyor yazılmış 2 kere.Ve sonra tekrar İzmir şubesine ordan da İstanbula geri gönderilmiş.Bi de anlamadığım takipteki çoğu yerde alıcı merkez torbayı açtı yazıyor.Şimdi bu ne demek oluyor.Yani alıcı ben olmam gerekmiyormuydu?Alıcı derken kim açmış torbayı anlamadım.Şu an ürünüm İst.Bakırköy şubesinde bekletiliyor bunlar ne yapmayı düşünüyor Antebe göndermediler bi türlü.Aradım müşteri hizmetlerini şikayetimi yaptım da şimdi bunlar bakırköydeki şubeye ne zaman ulaşıp onları uyarır.Çünkü zamanında ürünün aslında benim olduğunu söyleyip Antepe göndermeleri gerektiğini söylemezlerse sanırsam y.dışına geri göndercekler yada başka şehirlere gidecek.Lütfen yardım İsa Bey.Biraz uzattım ama ne yapayım durum böyle.
Ferhat Bey merhaba,
Açıkçası böyle bir durumla ilk kez karşılaşıyorum. Satıcılar, kendi postaneleri ile irtibata geçip kodu bir şekilde temin edebilirler, ama böyle bir imkanı varken kod sunmaması ilginç… Torbayı açmak kargoyu açmak anlamına gelmiyor. Torba, sizinki gibi onlarca kargonun içinde olduğu toplu paket. Yani o paketi açıp sizin kargoyu çıkarıyorlar. O anlama geliyor. Şu anda size tavsiyem, Pazartesi günü her kanaldan ulaşmaya çalışın Bakırköy’e. Maalesef ben olsam benim de yapabileceğim bu olurdu…
Peki İsa Bey.Benim kargonun durumu nedir şuan inceleyip onu da bir söyleseniz minettar olacağım.
Kargonuz büyük ihtimalle teslim edilmeyecek Ferhat Bey. Yine de içinizi ferah tutun.
Anlamadım İsa Bey.Yani kargom büyük ihtimalle teslim edilmeyecek derken yurt dışına mı teslim edilmeyecek yoksa bana mı?Hangisini kasteddiniz?
Pardon Ferhat Bey, siz yurtdışına göndermiştiniz değil mi? Bu durumda teslim edilir.
Hayır yanlış anladınız İsa Bey.Ben yurt dışına bir kargo falan göndermedim.Ben bir siteden bir kaç şey aldım.Onlar yurt dışından bana gelmesi gerekiyordu işte sonra anlattığım gibi oldu.Siz bakmadınız mı ben takip sayfasını aynen kopyaladım buraya.
Şimdi detaylıca inceledim Ferhat Bey. Adresiniz tanınmamış, dolayısıyla teslim edememişler size. Şu anda ürün satıcıya geri gidiyor görünüyor. Satıcıyla irtibata geçip gönderdiği adresi sormanızı tavsiye ederim.
Zaten bu durum oluştuğunda direkt olarak görüştüm satıcıyla.Bana şöyle dedi,biz yazılan adresi değiştiremiyoruz dedi.Nette benim girdiğim adres neyse onu direkt çıktı olarak kargonun üzerine koyuyorlarmış.Hatta bana emailimde gösterdi adresin bu değil mi diye.Ben de doğruladım doğruydu adres.Şimdi anlamadığım madem adres tanımlanmamış.O zaman bu Ptt neye göre İzmir’e göndermeye kalkmış ki benim postayı.Hem adresim belli olmasa bile numaram ve emailimi vermiştim ben.Onlar arayıp veya mail atıp adresimi istiyebilirlerdi.Neden bunu hiç yapmıyorlar anlamadım.Yani onların bana ulaşmaya çalışması gerekirken ben onlara ulaşmaya çalışıyorum,bir türlü de cevap vermiyorlar.Şimdi ben önce müşteri hizmetlerinden arayıp şikayet bildirimi yaptım,sonra da şikayet formu da doldurdum siteden garanti olsun diye.Acaba bunlar benim kargoyu ne zaman verirler yurtdışına?Yani benim şikayetim bunlar kargomu yurt dışına sevk etmeden gerekli yerlere ulaşır mı?
İnanın şu anda bir şey diyemiyorum Ferhat Bey. Ben olsam ben de beklemekten başka bir şey yapamazdım. Bir hafta bekleyin, sonuç belli olacaktır bence. Satıcıya iade edilmesi daha iyi olur, bu sayede para iadesi alabilirsiniz.
Ama İsa Bey satıcıya iade edilince satıcı bana paramın hepsini verirmi ki?Sadece ürünün ücretini verir.Ben ürüne 32$ kargo bedeli olarak da 18$ ödedim.Adamlar yani toplamda 50$ geri ödermi ki?Benim bildiğim bunlar kargo ücretine karışmaz.O yüzden benim 18$ çöpe gider.Hem ben bu kargoyu bir buçuk aydır bekliyorum.Yani artık bu saatten sonra geri göndermesinler.Şimdi baktım takipten yeni bir işlem daha olmuş:
23 06/01/2015 11:54:17 Torba Kapandı İZMİR P.İ.M İZMİR P.İ.M. İZMİR
Bu saçma değil mi en son benim kargoyu geri İst. pime göndermişlerdi bi baktım yine şu an İzmir pim de gözüküyor ne oluyor ortada anlamadım.
Bunu bilemiyorum Ferhat Bey. İsterseniz aklınızdaki tüm soruları içeren bir eposta yazın satıcıya. Durumu anlatın ve yardımcı olmasını isteyin. İnanın ben de bir anlam veremedim olup bitene.
Bugün G.Antepteki Ptt ye gitim.Durumumu anlattım.Benim İzmir Pim’e ulaşmam gerek dedim.Adamlar bana önce şikayet formu doldurmamı istedi ama bu site üzerinden değil.Kalemle dolduracağım bir form.Bu formu İzmir Pim e göndereclerini söylediler başta.Sonra oranın şefi karıştı olaya(bu şefi daha önceden gittiğimden tanıyorum.Verdim ona tracking no mu adam siteye giriyor açamıyor.Halbuki ben gördüm adam tracking noo yu yazıyor ama yanında bir de karakter sorgulama olması gerekiyordu baktım onun açtığında yoktu.Adam bak denedik olmadı bir şey yapamayız deyip savdı beni başından.)İşte bu şef ordaki müdüre şunu dedi:Sen alıcıysan bir şey yapamazsın şikayet formu veremeyiz sana dedi.Ancak satıcıyı ara görüş dedi. ben satıcıyı nasıl arayayım bir kere yurt dışını ararsam zaten tonla para gidecek bir de adam Türkçe bilmiyor ki ben derdimi anlatam.Şimdi İsa Bey ben bu Ptt dekilere güvenmiyorum.Siz söyleyin gerçekten benim yapabileceğim bir şey yok mu yani illa satıcı mı halledecek.Yani benim şu an ürünün benim olduğuna dair bir sürü yazılı kanıtım var bunlar yeterli değil mi yani?
Ferhat Bey, maalesef durumlar böyle. Satıcıyla aranızda halletmekten başka şansınız yok. Siz yine internet üzerinden bir form doldurun, ama işe yarayacağını sanmam.
Tekrar merhabalar İsa Bey.Ben bu bir kaç haftadır hala bu benim yanlış yere gönderilen kargomla uğraşıyorum.Çok şaşırtıcı bir şeyle karşılaştım.ben kargo takibini bir de https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden yaptım bir baktım alıcı yazan kısmın karşısında benim adım ve soyadım tam yazıyor ve 40sk 8 felan var.Aslında bunlar verdiğim adresten varlar.40 nolu sokak ve kapı numaram 8.Bir de bunun sonunda Gazikeny yazıyordu.Şunu anladım ben o zaman.Demek ki satıcı kesinlikle bana yanlış barkod felan vermemiş.Üstelik adresim de girilmiş gözüküyor.Bu da demekki bu işte Ptt %99 hatalı.Ben gittim bunları bizim Gaziantep pim’deki müdüre anlattım ve hemen İzmir pim ile irtibata geçip ürünümü istetmesini istedim bana diyor sen kendine göre haklısın ama ben böyle bir şey yapamam.Saçma değil mi ya sadece adamdan orayla iletişime geçmesini istedim yapamam diyor.Bana dedi en iyisi sen bir dilekçe yaz ben göndereyim diyor bakalım ne olacak diyor.Yani kendisi bile bilmiyor yollicaklar mı ürünü.Yani bu Ptt bu kadar mı akılsız bir kurum adresimde İzmir ile alakalı hiçbirşey olmamasına rağmen gitmiş İzmir’e yollamışlar.yani açıp takipten bile baksalar Gazikent yazısını görüp derlerdi bu kargonun Gaziantepe gitmesi gerektiğini.Şimdi sizden istediğim ben bu dilekçeyi nasıl yazacam ne yazacam tam bulamadım sizin bir fikriniz var mı bu konuda?
Ferhat Bey, maalesef durum öyle görünüyor. Bu durumda ben size iki yere dilekçe yazmanızı tavsiye ederim. Birincisi, Gaziantep PTT Müdürlüğüne, ikincisi de Ankara’daki PTT Başmüdürlüğüne. Durumunuzu özetleyip altına da adınızı soyadınızı yazıp, adresinizi vetelefon numaranızı verip imzalarsınız. Ayrıca BİMER’e de bildirirsiniz. Dilekçe örneklerine internetten bakabilirsiniz “dilekçe nasıl yazılır” diye aratarak.
İsa Bey şuraya buraya dilekçe yazın demişsiniz de fakat bana burdaki ptt müdürü getirdiğin dilekçeleri İzmir ve İstanbul’a yollayacam dedi.Bir de dedi ki ürünü aldığın şirketin adını yaz.Anlamadığım bunu nereye yazacam yani bir de ortalıkta şirket adı mı var ki?Yani ben ürünü bir siteden aldım.Şirket adı yerine sadece sitenin ismini yazsam olmaz mı?
O halde onların dediği yere yazın Ferhat Bey. Şirket adı olarak da site adı uygundur.
merhaba. site üzerinden tablet almak istiyorum fakat gelen tablet gümrüğe takılır mı diye merak da ediyorum. tabletin fiyatı 130 dolar.
ayrıca diyelim ki kargoya verilmeden önce sorunsuz olan ürün kargoda ekrana baskı alınca ölü pixel oluştu ve ben bunu kargoyu video ya kaydederek ispatladım. böyle durumlarda site bize nasıl yardımcı oluyor?
Merhaba Mert Bey. Tablette 3G özelliği, yani SIM kart yuvası yoksa gümrüğe takılmaz, yalnız yine de öncesinde bu durumu gümrüğe bildirin derim.
Bahsettiğiniz gibi bir durumda Banggood ürün değişimi ya da para iadesi yapıyor. Bu konuda birkaç tecrübem oldu daha öncesinde.
3g yok fakat 75€ nun üstünde kaldığı için acaba sıkıntı yaşar mıyım diye düşünüyorum. internette okuduğum kadarıyla banggood pixel hatası, vs. ufak sorunlarda ya çok cüz-i iadeler yapıyor ya da ürünü geri yollamasını istiyor. bunlardan ilki zararı karşılamazken 2.si de çok pahalıya geliyor. benzer tecrübeniz oldu mu?
Maalesef benzer tecrübem olmadı, ama ürün 75 Euronun üzerindeyse, vergisini ödeyip alabilirsiniz. Vergi de çok tutmaz.