Kişisel Ağ Sayfası
www.isa-sari.com

Windows 7 için “Masaüstü Hazırlanıyor” ve Masaüstü Simgeleri Sorunu

4 Nisan 2014 Cuma 46 yorum İsa Sarı

Geçtiğimiz gün, her zamanki gibi bilgisayarımı açtığımda, oldukça ilginç bir sorunla karşılaştım. Windows'a parolamı yazıp giriş yaptığımda ilk başta mavi arkaplan üzerinde "Masaüstünüz Hazırlanıyor" iletisi gözüme ilişti. Birkaç saniyelik beklemenin ardından, masaüstü ekrana geldi, fakat ne dosyalarım ne de geri dönüşüm kutusu, bilgisayar gibi simgeler yerindeydi. Dosyalarımın silindiğinden tutun da, bilgisayarıma virüs bulaştığına kadar türlü senaryolar ürettim kendi kendime ve pek çok metodu denememe rağmen bir türlü masaüstü dosyalarıma, simgelerime ulaşamadım.

Durum bu kadar vahimken, masaüstünün C: sürücüsü içerisinde bulunduğu konuma göz attım. Neyse ki dosyalar oradaymış, silinmemiş. O an, bu durumun Windows'un bir hatası olduğunu anladım. Birkaç araştırma ve birkaç da deneme yanılma sonunda, sorunun nereden kaynaklandığını, nasıl çözülebileceğini öğrendim. Windows'un "Kayıt Defteri Düzenleyicisi" adlı çekirdek yönetim uygulamasındaki bir hata veya sapma, bu soruna neden oluyordu. Tabii bunda benim bir suçum var mı, ondan emin değilim. Zira bu sorun baş göstermeden önce bilgisayarımda herhangi bir değişiklik veya oynama, güncelleme vb. işlem yapmadığımı biliyorum. Bu da işletim sisteminin azizliği olsa gerek. Tabii üzerinde çalıştığım dosyalar zarar görmediği sürece sorun yok. Benzer sorunu yaşayanlar veya muhtemel yaşayacaklar için izlenmesi gereken adımları şöyle aktarayım:

1. Windows logosuna (eski başlat tuşu) tıklayıp arama kutusuna regedit yazdıktan sonra Enter tuşuna basın (alternatif olarak Windows+R tuş kombinasyonlarını da kullanıp Çalıştır komutuna erişebilirsiniz).

2. Soldaki alta dallanan yapıdan şu kesime erişin:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

3. Buradan, aşağıdaki görseldeki gibi .bak uzantılı bir dizin adı göreceksiniz. Bu dizin adının .bak taşımayan eşdeğerinin üzerine gelip sağ fare tuşuyla sil komutunu verin. Ardından, geriye kalan dizin adındaki .bak kısmını temizleyin.

4. Bilgisayarınızı baştan başlatın. Eski masaüstünüz geri gelmiş olacaktır.

Regedit ve masaüstü hazırlanıyor ayarları

Windows Kayıt Defteri Düzenleyicisi (regedit)

Bu işlemleri yapmış olmanıza rağmen eski masaüstünüzü görüntüleyemiyorsanız, başka bir sorun var demektir. En güncel antivirüs programları ile bilgisayarınızı taratmanızı tavsiye ederim. Son alternatif olarak da, verilerinizi yedekleyip bilgisayarınızı fabrika ayarlarına döndürmeniz, yani bilgisayarınıza format atmanız gerekebilir.

, , , , ,

46
Bir yorum yapabilir veya soru sorabilrsiniz.

avatar
25 Yorum konuları
21 Konu cevapları
1 Takipçiler
 
En çok okunan yorum
En fazla talep alan yorum
26 Yorum yazarları
Hasan duranAhmet KayaSevdaRahmethaci Son yorum yazarları
  Abone ol  
en yeni en eski en beğenilen
Şunları bildir:
Hasan duran
Hasan duran

Allah razı olsun

Ahmet Kaya
Ahmet Kaya

Ya ben bak dosyasını bulamadım nerde bu

Sevda
Sevda

Gayet güzel anlatmışsınız masaüstü geri geldi çok teşekkür ederim.:)

Rahmet
Rahmet

Merhaba, ben windows 7 professional 32 bit kullanıyorum ve bak adlı dosyalarının her ikisinide sildim, bir türlüde eski masaüstüm gelmedi ne yapmam lazım lütfen yardımcı olun.

haci
haci

Süper oldu:) Teşekkür ederim.

ilayda
ilayda

en son işlemde sondaki .bak kısmını silmek yerine o dosyayı da diğeri gibi tamamen sildim ,ne yapmam lazım şimdi bu sorun hala devam ediyor

ilayda
ilayda

genelde bunla çözüldüğünü çok okudum evet ama sistem geri yükleme yapamıyorum ,oluştur deyince de diskte yeterli yer yok diyor. önceden masaüstü ekranı vardı fakat internetteki yöntemlerden birini deneyip yeniden başlatınca siyah ekran ile karşılaştım ,ekranda hiçbir şey yok şimdi :/

ilayda
ilayda

Windows tuşuna ve R ye bastım aynı zamanda ama bir şey açılmadı yazabileceğim bir yer vs. maalesef 🙁 sistemi yeniden kurmak derken format atmaktan bahsediyorsun sanırım en iyi çözüm o , içindeki önemli dosyalarımı resimleri ben bir usb ye aldım ,kendim nasıl format atabilirim? bi kaç yerde okurken bilgisayara ait bi şeyleri yedeklemek gibi yazılar görünce çekindim aslında bilgisayar açılırken kolay bi işlemi varmış sanırım f8,f10 gibi tuşlara basarak yapılabiliyormuş ama dediğim gibi çekindim. En pratik nasıl format atabilirim ,yedeklemem gereken vs bi şey de varsa detaylı öğrenebilirsem çok mutlu olurum, başka bilgisayara alıp usb ile vs format atılıyormuş sanırım… Devamı »

caner
caner

profile list diye bi secenek yok neden olabilir

eren
eren

bende .bak yok
🙁

dogukan
dogukan

ya ben .bak şeysini bulamadım ya yardım edin pls ya vido çekerseniz çekin lütfen

FATİH
FATİH

Ben yanlışlıkla .bak dosyasınıda sildim ne yapmalıyım

berkay şenel
berkay şenel

isa bey dediklerinizi bir bir yaptım bilgisayarı kapatıp açtım yine masaüstü hazırlanıyor dedim tekrar girdim baktım silinenler geri gelmiş ne yapmak gerekir

Ertuğrul Balıkçı
Ertuğrul Balıkçı

abi rica etsem vidyolu anlatım atarmısın cümkü 3. cü aşamayı tam anlayamadım daha acıklayıcı şekilde yazarmısınız?

zeki koç
zeki koç

Lütfen yardım eder misiniz? Masaüstünüz hazırlanıyor diyor bu dediklerinizi yaptım .bak adlı dosyanın .bak olan yerini sildim diğer dosyayıda sildim fakat bilgisayarı tekrar başladığımda hiç bir şey kaydedilmemiş yine aynı lütfen yardım eder misiniz bu konu hakkında

hilal goven
hilal goven

Herşey tamam da ben de bak uzantılı dosya yok. Neyi silecegim? Lütfen biraz cabuk yardımcı olun

SULEY
SULEY

Kayıt anahtarlarını silme sorunu yaşayan arkadaşlar RE ENABLE 2.0.1.1 veya benzeri küçük programları kurup çalıştırdıktan ve bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra gerekli düzenlemeleri yapabilirler. Bir arkadaşlarında veya kendi ellerinde varsa HIREN'S BOOTCD ile bilgisayarı açıp yine gerekli düzenlemeleri yapabilirler. Kendinizi regedit ayarları için kasmanıza gerek yok. ADVANCED SYSTEM CARE veya benzeri bir program sorunları otomatik düzeltir. Fakat yinede öğrenmeye açık, araştırmacı bir karaktere sahip olmak ve işleri yordam yöntemiyle yapmak iyidir.

ali
ali

Çok teşekkürler. On numara bir makale paylaşmışsınız. Büyük dertten kurtuldum.

Atacan
Atacan

bende S-1-5-18 S-1-5-19 S-1-5-20 ve S-1-5-21-3528872177-763413825-3717304746-1000 diye dosyalar var sedece hangisi silmem gerek yardımcı olurmusunuz ?

Muhammet
Muhammet

Benim bilgisayarda bak uzantısı yok sadece orjinali var orjinalini sileyim. Mi? Yardımcı olun ACİL YARDIM EDERMİSİNİZ aynı sorun bende de var

Nurullah Yazıcı
Nurullah Yazıcı

Çok teşekkürler . Beni büyük bir dertten kurtardınız . Allah razı olsun

Anıl Turgut
Anıl Turgut

Gerçekten saolun sorun hemen çözüldü 🙂

Muhammet ali
Muhammet ali

İsa bey çok teşekkür ederim beni format atmaktan kurtardınız...

ahmet furkan us
ahmet furkan us

isa bey allah razı olsun çok büyük bi dertten kurtardınız beni

Tugberk
Tugberk

bak uzantılı dosya en üstteki varsayılan olanı mı ?

Mustafa
Mustafa

yapıyorum fakat belirtilen tüm değerler silinemedi diye bi yazı çıkıyor lütfen video ile yardımcı olurmusunuz

Mustafa
Mustafa

İsa bey güvenli moddan da yaptım fakat Belirtilen tüm değerler silinemedi diye bir yazı çıkıyor lütfen yardım edermisiniz Teşekkür ederim.

Mustafa
Mustafa

Size nerden fotoğraf göndere bilirm söylerseniz sorunun fotoğrafını gönderebilirm.

Mustafa
Mustafa

Fotoğrafları yükledim adresi ;
http://hizliresim.com/ZNXnXo
Yardım ederseniz sevinirm 🙂

Mustafa
Mustafa

Bi Yardımcı olurmusnz LÜTFEN ben okdr araştrdım fakat bulamadım lütfen yardım edin format atmak ta istemiyorum 🙁

J. Uçar
J. Uçar

Elinizin altında USB'den çalışan Linux varsa Windows'ta sorun olduğu zaman dosyalarınızı kopyalayabilmeniz mümkün olabilir.