Yi Zhan Tarantula X6 Drone Quadcopter İncelemesi
Drone sektöründe çeşitlilik her geçen gün artıyor. Her ne kadar WLtoys, Syma veya Hubsan gibi firmalar bu sektöre hakim olsa da, daha önce adı hiç duyulmamış bazı firmalar da ürettikleri kaliteli cihazlarla kendilerinden söz ettirmeye başladı. Yi Zhan ve Tarantula X6’sı da bunlardan biri. Bu yazımda, Tarantula X6’yla ilgili izlenimlerimi sizlere aktarmaya çalışacağım. Sponsorum GearBest’e teşekkürler…
Yi Zhan, her ne kadar daha önce ürettiği sınırlı sayıda ürünle piyasada kendine bir yer edinememiş olsa da, Tarantula X6 ile büyük bir başarıyı yakalamış görünüyor. Son zamanlarda hayli rağbet gören bu cihaz, aynı zamanda şu sıralar en çok tavsiye edilenlerden biri durumunda. Kameralı ve kamerasız versiyonları var. Benim incelemesini yapacağım ise kamerasız olanı. Çok cüzi bir farkla kameralı olanını da edinebilirsiniz. Siyah-beyaz ve mavi-beyaz tonlarında olmak üzere iki farklı renk alternatifine sahip Tarantula X6, son derece sade ama derli toplu bir kutuyla beraber geliyor. Kutunun boyutları şöyle: 46 cm genişlik, 30 cm yükseklik ve 10 cm derinlik. Kutunun toplam ağırlığı ise 1.2 kg. Yeri gelmişken, GearBest’in bu ürün için ücretsiz kargo imkanı sunduğunu belirtmeliyim. Kutu içerisinden cihazı kullanmak için ihtiyaç duyacağınız tüm bileşenler çıkmakta. Son derece kaliteli ve kullanışlı bir tornavida ile yedek pervaneler de buna dahil. Tam kutu içeriği ise şöyle: Bir adet Tarantula X6 quadcopter, bir adet 2.4 GHz kumanda, iki adet iniş ayağı, dört adet pervane koruyucu ve LED kapağı, bir adet 7.4 Volt 1200 mAh batarya, bir adet duvar tipi şarj cihazı, bir adet İngilizce kullanma kılavuzu, dört adet yedek pervane, bir adet tornavida ve çeşitli vidalar.

Tarantula X6 bana göre son derece şık ve gösterişli. Renk uyumları son derece göz alıcı ve cihaz, aynı zamanda düzenli bir görünüme sahip. Adından da anlaşılacağı üzere bir tarantula örümceğini andıran X6 oldukça da büyük sayılabilir. Ürünün pervane koruyucular takılı halde en fazla uzunluğu 59 cm. Pervane koruyucular olmadan bu uzunluk 40 cm. Yüksekliği ise 12 cm kadar. Ağırlığı, 230 gram civarında. Malzeme kalitesi düşük olsa da, bu sınıftaki ve bu fiyattaki bir üründen çok fazla şey beklememek lazım doğrusu. Yine de, benzerlerine göre oturaklı ve dayanıklı. Ancak iniş takımları ve pervane koruyucuları oldukça esnek, ama kırılgan görünüyor. Yine de, çok ani düşüşler haricinde bir sorun çıkaracağını düşünmüyorum. Cihazın pervaneleri de, bu sınıftaki diğer cihazlardaki pervanelerin aksine, profesyonel sınıftakilerin pervaneleri görünümünde. Kumandası da aynı şekilde hobi sınıfına yakın nitelikte.
Cihazın 300 metre kontrol mesafesine sahip olduğu iddia ediliyor ve bu değere gerçekten de ulaşabiliyor. Bu yönüyle herhangi bir menzil artırma modifikasyonu yapmaya gerek kalmayacak. Ama ben yine de 150 metre ve daha fazlasına yönelmemenizi tavsiye ederim, zira cihaz bu mesafenin ardından gözle görülemez, dolayısıyla kontrol edilemez hale geliyor. GPS vs. de olmadığı için otomatik olarak kalkış noktasına da gelmeyecektir. X6’nın tam dolu batarya ve pervane koruyucularla uçuş süresi ise 10-12 dakika civarında değişiyor. Bunda, cihazı ne derece hızlı ve ani hareketlerle kullandığınız da önemli. 7.4 Voltluk 1200 mAh’lik bataryası ise yaklaşık iki buçuk saatte şarj olabiliyor.
Cihazın motor yerleşimleri, olası bir arıza durumunda kolayca değişime veya tamire imkan veriyor. Ana gövdeyi açmadan, sadece ilgili motorun vidalarını sökerek çok rahat bir şekilde motor değişim işlemini yapabilirsiniz. Bu arada, ürünün fırçalı, yani başlangıç seviyesi motorlarla geldiğini söylemeliyim. Bu motorlar çok hassas olduğundan, uzun bir motor ömrü için her uçuşun ardından cihazı en az 10 dakika dinlendirmenizi tavsiye ederim.

Tarantula X6’nın kumandasının hobi sınıfına yakın olduğunu söylemiştim. Her ne kadar büyük ellere sahip insanlar için biraz yetersiz kaldığını söylemem gerekse de, bu kumanda cihazı son derece iyi bir şekilde kontrol etmenize imkan sağlıyor. Üzerindeki aydınlatmalı ekrandan trim ayarlarını, kumandanın pil durumunu, sinyal seviyesini vs. görebilirsiniz. Tuş yerleşimleri ise, iyi bir şekilde planlanmış. Ayrıca bu kumandanın WLtoys’un V200 serisi ile de uyumlu olduğunu da belirtmeliyim. 6 adet AA boyutunda kalem pille çalışan kumanda üzerindeki tuşların fonksiyonlarını aşağıdaki videoda bulabilirsiniz. Tabii kamera fonksiyonları, sadece cihazın kameralı versiyonu için geçerli.
Tarantula X6, özellikle hızlı olmasıyla bilinen bir model. 3 farklı hız moduna sahip ve bilhassa en üst, yani %100 hız modunda, adeta bir yarış drone’u gibi hızlanıp ani tepkiler verebiliyor. Buna karşın, birinci seviyede kendi ekseni etrafındaki dönüşleri bir nebze yavaş. Bunu engellemek için en azından ikinci seviye hız modunda kullanmanızı tavsiye ederim. Cihaz rüzgara karşı da dirençli sayılabilir, tabii en fazla direnci %100 hız modunda gösteriyor, bunu da eklemem lazım. Kumandanın sol üst kısmındaki yuvarlak tuşa basarak hız modları arasında geçiş yapabilirsiniz. Standart olarak %40 modunda başlayan cihaz, ilgili tuşa bir kez basıldığında iki biple birlikte %60, tekrar basıldığında ise üç biple beraber %100 hız kapasitesine ulaşacaktır.
Tarantula X6 bir GoPro, hatta bir gimbal taşıyabilecek derecede güçlü. YouTube’daki videolarda gimbal ve kamera montaj işlemlerini izleyebilirsiniz. Ama bu şekilde bir eklenti, motorların sağlığı açısından pek de iyi olmayacaktır. Yine de, Mobius gibi hafif bir kamera veya anahtarlık şeklindeki diğer kameralar kısa vadede çok da sorun çıkarmayacaktır.

Cihazın IOC kısaltmasıyla sunulan headless mode, yani kolay oryantasyon modu ve 360 derece takla atma özelliği mevcut. Headless mode, en basit tabirle, cihazın hangi yöne baktığını kestiremediğiniz ve dolayısıyla bir bakıma kontrolünü kaybettiğiniz durumlarda, sağ çubuğu kendinize doğru çekerek cihazında size doğru gelmesini sağlıyor. Headless mode‘u devreye sokmak için, kumandadaki ilgili tuşa basmanız yeterli olacaktır. Aralıklı bip sesleriyle bu mod devreye giriyor ve cihazınızı yönlerden bağımsız olarak kendinize doğru getirebiliyorsunuz. Her ne kadar bu moda alışmak zor olsa da, alıştıktan sonra cihaz yönünü kaybetmeniz durumunda kolaylık sağlayacaktır. Yine de ben, GPS’le çalışmadığı için, bu moda pek güvenmemenizi tavsiye ederim. Bir tavsiyem de, uçuşlardan önce Gyro kalibrasyonu yapmanız yönünde olacaktır. İlgili kalibrasyonu yapmak için, eşleştirme işleminden sonra her iki çubuğu sol alt köşeye ittirip 5-6 saniye kadar beklemek gerekiyor. LED’lerin yanıp sönmesi bittikten sonra kalibrasyon işlemi de tamamlanmış olacaktır.
Cihazın 360 derece takla atma özelliği son derece hoş bir görüntü ortaya çıkarıyor. Bu özelliği aktif hale getirmek ise son derece kolay. Uçuş esnasında, en az 5-6 metre yükseklikte, önce sağ çubuğun üstündeki yuvarlak tuşa basmak ve ardından yine sağ çubuğu takla atmak istediğiniz yöne doğru ittirmek gerekiyor. Cihaza sağ, sol, ileri veya geri yönlerinde takla attırabilirsiniz. Takla işlemi, cihazın boyutundan dolayı, diğer benzerlerine göre daha fazla vakit alsa da, ortaya çıkan görüntü doğrusu daha hoş oluyor.
Yazımı sonlandırmadan, Tarantula X6’nın artılarından ve eksilerinden kısaca bahsetmek istiyorum. X6’nın artıları şöyle:
+ Hızlı, atik ve güçlü olması
+ 300 metre gibi oldukça yüksek kontrol mesafesinin bulunması
+ Çeşitli kamera ve diğer aparatları kaldırabilecek yapısı
+ WLtoys gibi bazı ürünlerle uyumluluk göstermesi
+ Hobi derecesine yakın kumandası ve pervaneleri
+ Canlı, parlak LED’leri

Eksileri ise kısaca şöyle:
– Kumandasının 6 pile ihtiyaç duyması
– İnce plastikten üretilmiş iniş ayakları ve pervane koruyucuları
– Çok gürültülü çalışması
– Başlangıç modunda eksen dönüş hızının düşük olması
GearBest’te Tarantula X6’nın siyah-beyaz ve mavi-beyaz, ayrıca kameralı ve kamerasız sürümlerini bulabilirsiniz. İncelemesini yaptığım ürünü buradan indirimli olarak satın alabilir ve aşağıdan, detaylı inceleme videosunu izleyebilirsiniz. Ayrıca, YouTube kanalıma abone olarak daha sonraki incelemelerimi takip edebilirsiniz.












Merhaba arkadaşlar,
Ucuz yollu ($ 60 ) kameralı bir drone almayı düşünüyorum 2 gündür bangood’a falan bakındım. Bu fiyat bandında baya bir kameralı drone var ama kameralı gerçekten vasat.
Yi Zhan Tarantula X6 ‘ yı gördüm. GoPro falan taşıyabildiği yazıyodu internet videolarıda vardı GoPro ve Xiamo Yi gayet stabil uçuş yapıyor.Bende bu drone alıp Xiamo Yi monte etmeyi düşünüyorum. Zaten Xiamo Yi almak istiyordum 1 taşla 2 kuş vurmuş olucam. Sizin düşünceleriniz nelerdir ?
Dediğiniz kombinasyonu yapabilirsiniz, ama titreşim olur bir miktar görüntünde. Onu da süngerlerle halledersiniz.
Ben 65 dolar civarında kameralı bir quadcopter arıyorum. Önerebileceğiniz bir model var mı ?
Syma X5C olabilir.
ISA bey ürünün adı yı zhan tarantula x6 mi jjrc tarantula x6 mi ? Bu ürününü almayı düşünüyorum aynı anda jjrc h8c yı almayı düşünüyorum hangisi daha iyi? Kargo gümrükte takılır mi? Teşekkürler.
İkisi de aynı, sadece üreticileri farklı. Ama esas üretici Yi Zhan. Gümrükte takılabilir, evet.
İsa bey merhaba.Tarantula x6 yı banggood dan aldım ort. 25 günde geldi ilk uçuşumda herhangi bi sıkıntı olmadı fakat 2. ve 3. ucuşlarımda uçuşa basladıktan 3-5 dakika sonra havadayken birden güç kesiyor drone un ısıkları yanmaya devam ediyor fakat bağlantı olmuyor. kablolarını çıkarıp takınca tekrar eski calılır haline geliyor. Acaba bı sıkıntı mı var yoksa sarjı azalınca mı boyle yapıyor anlamadım. Cevaplarsanız cok sevinirim iyi günler
Şarj sorunu değil de kumanda ile eşleşme sorunu gibi görünüyor. Her zaman yapıyor mu? Arada engel vs. var mı?
iyi günler isa bey tüm incelemelerinizi takip ediyorum elimde x5sw var ilk defa öğrenmek için onu almıştım x5sw 150 metreden yukarı çıkmıyor ve kamera aşırı sarsıntılı bu yüzden tarantula x6 almayı düşünüyorum sama sanki orjinal 5mp kamerası ile çok fazla titreme oluyor gibi siz orjinal 5mp kamerasını önerir misiniz başka bir gimbal kullansam sarsıntı geçer mi acaba yada xiaomi yi veya sj4000 hangilerini önerirsiniz olabildiğince uygun bir tercih yapmak istiyorum 🙂 şimdiden teşekkürler
Çok teşekkür ederim. Bu sınıftakilerin hepsinde titreme olur. Phantom veya CX-20 gibi profesyonel ürünler, daha doğrusu gimbal lazım titreme olmaması için.
İsa bey ben kameralı sürümünü almayı planlıyorum;telefona canlı bir şekilde görüntüyü aktarıyormu?
Bunun için FPV setini almanız gerek.
İsa bey iyi günler bende uzun zamandır bu tarz cihazlara merak sarmış durumdayım tesadüfen bu siteyi buldum incelemeye başladım ilk defa kullanacak birisi olarak bana neyi önerirsiniz kameralı olmasını isterim birde tarantula x6 ile cx30w bayağı hoşuma gitti
İyi günler Bora Bey. Tarantula X6’nın kameralı sürümünü alabilirsiniz. Adres şu: http://www.banggood.com/YiZhan-Tarantula-X6-RC-Quadcopter-Wide-Angle-500W-200W-With-IOC-p-964160.html?p=KR22124252682014016G Doğrudan siparişi geçebilirsiniz. Tamamen güvenilirdir.
Yorumunuz için teşekkür ederim isa bey ama kart kullanmıyorum bu ürünü nakit almak istiyorum izmir de yaşıyorum nerden alabilirim ülkede satışı yoksada 1000 tl ye kadar hangi ürünü tavsiye edersiniz
Sahibinden.com üzerinde vardı, oraya bakabilirsiniz. Bu olmazsa, ikinci el bir DJI Phantom da alabilirsiniz.
Son soru isa parrot drone bebop nasıl bir ürün
Ederinden fazla fiyata sahip. Bütçeniz varsa alın sadece. Yoksa o fiyata daha profesyonel ürünler var.
Ne gibi mesala isa bey bu arada çok soruyorum kusurabakmayın
Phantom’lara bakmanızı tavsiye ederim. Pahalı gelirse, Banggood’dan şu ürünü de alabilirsiniz: http://www.banggood.com/Flying-3D-X6-Plus-5_8G-FPV-With-720P-Camera-2_4G-6CH-GPS-OSD-RC-Quadcopter-RTF-p-1020170.html?p=KR22124252682014016G
Isa bey sizin tavsiye nizle h8c aldım gearbest ten gaz veriyorum az kalkiyo ve gaz kesilip düşüyor bu nedendir
Her şeyden olabilir Kadem Bey. Videosunu çekip Banggood’a göndermenizi tavsiye ederim.
Yedek parça siparişi verdim bakalım çözebilecek miyim . Eğer olmassa biraz daha sağlam , x6 dan biraz daha iyi bi drone tavsiyesi isterim İsa Bey . Teşekkür ederim.
Tarantula x6 geldi ve evde kalkış denemelerimde gördümki pervaneyi döndüren çarkın mili yamuk ve 2 gündür trim ayarı yapsamda cihaz kalkışta yamuk olan milin tarafına doğru (sağ ön) çekiyor ve kalkamıyor, kendini öne atıyor , yamuk mildeki pervane 8 çiziyor. Bu kadar dandik cihaz beklemiyordum. Yazık oldu . Milini değiştirsem de başka birşey çıkacak kadar güvensiz cihaz. Para tuzağı ..
Kargoda hasar görmüş anladığım kadarıyla. Firmayla iletişime geçmenizi ve yamuk parçanın sıfırını istemenizi tavsiye ederim.
Benzer bir quadcopter olddugu icin kucuk bir soru sormak istiyorum cevaplarsaniz sevinirim. daha buyuk itme gucu elde etmek icin .pervaneleri 21cm. Den carpmayacak sekilde 23 cm e cikarsam 9050 lik pervane…
Yani hizdan cok itme gucu on planda olan bir pervane tarzi koysam.motorlarin vericegi tepki ne olur…n50 cekirdeksiz fircali olarak geciyor.
Açıkçası fırçasız motorlarda istediğiniz verimi elde edemezsiniz. Ben daha önce denemedim böyle bir şey, ama imkanınız varsa deneyebilirsiniz bence.
Abi merhaba öncellikle videolarin seçimin de etkili oldu.1 haftadır drone almayi düşünüyordum.tarantula x6da karar kıldım kamerasi iyi olmadığından kamerasiz alacağım yedek bataryayla.bildiğim kadarıyla kamera takabiliyoruz.ekonomik bir aksiyon kamerasi almayı düşünüyorum önerilerin olur mu?
Merhaba Osman,
Mobius’u tavsiye ederim ben. Hem hafif hem de kaliteli. Xiaomi Yi de olabilir ilerisi için, ama Mobius daha hafif olacağı için motorları daha az yorar.
Teşekkür ederim abi.aklımda jjrc h8c vardi bunu görene kadar tarantula yla arasindaki fiyat farkına değer değil mi
Rica ederim. Bence kesinlikle değer.
Çok teşekkür ettim abi bilgiler için son olarak sormak istediğim şarz aletinin fişi uyumlu değil dönüştürücü mü almak gerekiyor?
Uyumludur tabii.
merhaba isa bey. tarantula ×6 icin yurticinden alabilicem şarj aleti ve batarya icin biryer varmi.teşekkürler
Merhaba. Maalesef dükkanlarda satılmıyor. Sahibinden’de varsa vardır sadece.
Merhaba , İsa Bey öncelikle yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Bende gümrükten kolayca geçmesi için 75 euro altında , uzun menzilli , yakışıklı, ve Fvp ye sahip cihaz arıyorum . Yizhan X6 ürününü ilk olarak kamerasız ve Fvp monitörsüz alsam? daha sonra Kamera ve Fvp monitörü alsam ( ör: Banggood bu şekilde satılıyor.) Sizce bir problem, bir uyum sorunu yaşarmıyım ? ilk defa böyle birşey alacağım için soruyorum.
Merhaba Gültekin Bey. Ben teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yapabilirsiniz. Bir sorun olmayacaktır. Gayet mantıklı…
Tamam İsa Bey çok teşekkür ederim .
merhaba,
tarantula ile xiaomi yi kullanıcam ve bunun için en ucuz gimbal hangisidir bilgi verirmisiniz bununla ilgili
Merhaba. Banggood’da FPV 2 Axis Gimbal diye aratınca çıkan ürünü kullanabilirsiniz.
ona baktım bir iki sorum daha olacak bugün elime geçti x6 denedim bi 5 dk bir ara 2 motor güç kesti biraz şarj bitiyor sanıp gazı arttırdım düzeldi sakince indirdim .. şarj bittiğini nasıl anlıcam ….
ayrıca bu dediğiniz gimbalı alırsam kamera için çıkış var x6 nın altında oraya bağlayabilirmiyim videolarda bataryadan almışlar enerjiyi sanırım
Gaz vermenize rağmen yükselmezse veya az yükselirse bataryası bitiyor demektir. Gimbal’i tavsiye etmem açıkçası. Yapanlar var, ama verimli olmuyor.
teşekkürler cevabınız için yani şarj direk bitip kapanmaz diyorsunuz biryer de de ışıkların yanıp sönmeye başladığını yazmışlar şarj bitmeye yakın bidahaki denememde dikkat edip yazarım buraya da
Evet, çoğu modelde ışıklar da yanıp söner. Teşekkürler.
şarj azalınca ışıklar yanıp sönüyor… yanıp sönmeye başlayınca indirdim kapadım kumandayı açtım tekrar kalkmadı bu şekilde anlaşılabiliyormuş demekki
Evet. Katkınız için teşekkürler Abdullah Bey.
gimbal ı tavsiye etmeme sebebiniz nedir baktığım videolarda sarsıntıyı neredeyse 0 a indirmiş
Motorlar 30-40 uçuş yerine 10-20 uçuş yapar ve batarya ömrü azalır.
gearbests te 46 dolar yazıyor benmi yanlış biliyorum ve ödeme nasıl oluyor
Şu anda 57 Dolar. Ödemeyi kredi kartı veya PayPal ile yapıyorsunuz.
Merhaba bi sorum olacak isa bey size,
Bir kaç model arasında kararsızım.
Geçenlerde quadı kaçırdım,kayboldu. (Rcx)
Fpw olsa idi cihazda bulunur muydu?
H12c hakkında yorumlarınız Son derece iyi olduğu, fpw olmaması kötü. Kamera kalitesi çok iyi.
Öte yandan syma x5w1 fpw var ama mesafe sorunu olduğunu yazmışsınız, ben zaten diğerini bu yüzden kaybettim. Bunu da Eledim.
Onerebilecebiniz 75 80 dolar civarı bi cihaz var mı?
Merhaba Hakan Bey,
FPV özelliği olsaydı, ekran üzerinden takip edebilirdiniz tabii. Bulmak daha kolay olurdu. Açıkçası 75-80 Dolar seviyesinde FPV’li ve kaliteli bir model yok. 5.8 GHz frekansında çalışması gerekli. WLtoys V686G olabilir, ama bütçenizi aşacaktır. Bunun altındakileri de boşuna almayın derim.
Cevap için teşekkürler.
Rüzgara kapılıp gittiğinde kumanda mesafesini de kaybettiğinde zaten fpv de etkinliğini kaybedecek.
Fpv şart değil diyorsunuz 🙂
Ama h12c doğru bir karar olacak sanırım.
Zaten hangi cihazı alırsak alalım, en az 45 dolarda batarya ve yedek parça beraber almak gerekli.
Yinede dediğiniz cihaz, h12c den kararlı ve iyiyse bütçeyi zorlamak gerekir.
Yada önerebileceğiniz başka bir cihaz var mıdır?
Rica ederim. Bence şart değil. Zaten bu fiyat aralığındaki FPV gerçek FPV de değil. H12C hoşunuza gittiyseniz alabilirsiniz tabii. Üç aşağı beş yukarı hepsi aynı.
H12c öneririm diyorsunuz kısaca?
Farklı modellere bakmaya gerek yok sanırım.
Evet, hoşunuza gittiyse alabilirsiniz rahatça.
H11D modeli de aklımı çelmiyor değil aslında 🙂
Tabii, tercih edebilirsiniz onu da. Başlangıç için yeter.
İsa bey,
Sıfırdan başlayacağım. Ucuz ve kendimi geliştirebileceğim bir model önerebilir misiniz?
Aslı Hanım, Eachine H8 Mini veya Cheerson CX-10 ile başlayabilirsiniz.
Cevabınız için teşekkür ederim. Kameralı bir modeli var mı?
Rica ederim. CX-10C var kameralı olarak.
Merhabalar;
Dron alacağım ancak kararsız kaldım.
1-) JJRC H11D
2-) Cheerson CX-30S
Hangisini önerirsiniz ?
Teşekkürler. İyi Günler..
Merhaba,
Bunlardan H11D’yi tavsiye ederim ben.
Bu seçeneklere Tarantula X6 eklesek seçiminiz ne olurdu ?
Bu durumda Tarantula X6 olurdu.
Bu cihazın Banggood’da markası JJRC olarak geçiyor. JJRC’nin ki Yi Zhan kopyası mı anlayamadım. 90 dolar bütçem bu fiyata yukarıdaki söyledikleriniz daha iyi bir dron var mı ?
Esas üretici Yi Zhan, ama aralarında en ufak bir fark yok. Tarantula X6 90 Dolar civarına en iyi cihazdır.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2523526
Bu linkde JJRC H11D hakkında ayrıntılı bir şekilde inceleme yapılmış. Bu yapılmış olan incelemeye göre ürün hakkındaki düşünceniz ne olurdu ?
Çok kısa kontrol mesafesi, bol sarsıntılı video, muhtemel bağlantı kopmaları vs. varmış. Bence bunlar üründen uzak durmanız için yeter de artar.
Tarantula X6 için vergi ödediniz mi ? Ürünün kameralı versiyonu banggoodda 100 dolar. Gümrüğe takılır mı ? Vergi ödemem gerekir mi ? Gerekirse ne kadar öderim ? Gümrük olayını açıklarsanız sevinirim.
Bana hediye geldiği için DHL ile göndermişler. Dolayısıyla ödemedim. Gümrüğe takılır büüyk ihtimalle. Bu yüzden 120 Dolar olarak hesaplayın onu. Ürün fiyatı üzerinden %20 vergi kesilir.
Ben tam olarak 100 dolar vermiyorum. İlk başta 45 dolara JJRC H10 almıştım. Gelir gelmez 1 motoru bozulmuştu. Mail attım ancak ürünü geri almadılar. Bende biraz uğraştım %25 indirim yaptırdım. JJRC H11D için. 69 dolar göndermemi istediler. Ürünün stoklara gelmesini bekliyordum. Ancak ürünün kötü olduğunu öğrenince siparişi Tarantula X6 olarak değiştirdim. Ek olarak 10 dolar daha göndermemi istediler. Yani 79 dolara denk geldi. Ürün Banggood sipariş bölümünde yeniden gönderme olarak kayıtlı. Dolayısıyla ürünün fiyatı 0 dolar olarak geçilmiş. Bana gümrükte takılmaz gibi geliyor siz ne düşünüyorsunuz ?
Not: 45 dolara aldığım JJRC H10’nun paketinde fiyat etiketi olarak 12 dolar yazıyordu. Galiba gümrükte takılmasın diye düşük fiyatlar giriyorlar.
Açıkçası gümrük ona bakmıyor. Bana inceleme için tamamen ücretsiz ürün gönderdiklerinde dahi gümrük vergisini ödüyorum mesela. Onlar sadece internette, ürün sayfasında yazan fiyata bakıyorlar.
Peki, bu gumrukte takilma olayi nasil oluyor ? Gumruge gidip vergiyi odeyip urunu almamiz mi gerekiyor yoksa urun evimize geliyor sonra ptt gidip vergiyi odememiz mi gerekiyor ?
PTT’ye urunu almaya giderken benim gibi bir merakli daha vardi. Urunum fiyatini vb. sormustu. 45 dolar demistim bende.Orda ogrendim PTT calisani kutuda 12 dolar yaziyor demisti. Yandaki bi calisanda gumrukten gecsin diye fiyat etiketini az giriyorlar demisti. Sonra urunu teslim almistim. Fiyatin dusuk girildigini ogrendiklerinde sorun cikartmamislardi 😀 Site olayi biraz sacma geldi. Urunun linkini arayip linki bulcaklarda fiyata bakcaklar. Ayrica indirimi olan napacak vermedigi paranin vergisinimi odeyecek. Siz ne dusunuyorsunuz ?
Daha önceden de dediğim gibi, 0 ücret ödediğim hediye ürüne bile vergi aldılar. Ama o sırada başka bir memur olsaydı, belki almayacaktı. Bunlar hiçbir yerde resmi olarak yazılı değil. Şu anda çok büyük bir boşluk var yönetmeliklerde, kanunda. O yüzden herkes “kafasına göre takılıyor” adeta. Dolayısıyla ne derlerse onu yapmak zorundasınız…
Peki, bu gumrukte takilma olayi nasil oluyor ? Gumruge gidip vergiyi odeyip urunu almamiz mi gerekiyor yoksa urun evimize geliyor sonra ptt gidip vergiyi odememiz mi gerekiyor ?
Cevabinizi bekliyorum..
Her iki ihtimal de olabiliyor. Takılırsa, evinize mektup geliyor. Takılmazsa ve vergi çıkarsa, kapıda ödüyorsunuz.
tarantula x6 yı yedek pil ile 75$ a aldım. satıcı 40$ girmiş sanırım gümrükten geçsin diye. ürün gümrüğe takıldı ve vergi yansıdı. 75 euro altında olduğu için itiraz ettim. kart ekstresi ve webdeki sipariş sayfası ile ukim e gidip itirazı ilettim. ürünü tekrarda gümrüğe geri çağırdılar incelemek için 10 gün oldu hala sonuçlanmadı. koruma süresini uzattırdım satıcıya. ürün 2 haftada türkiyeye girdi 3 haftadır gümrük işlerinden dolayı oradan oraya geziyor. gümrük inceleyip kararını versin vergiyi kaldırmasada ödeyip alacağım. tavsiyem o kadar uğraşa, stresse ve iş yerinden izin almaya gerek kalmadan vergisini ödeyip almak. 60 TL civarında vergi bunlara değmez. ürünüde neredeyse 1 ay gecikmeli almanıza sebep olduğu düşünülürse…
Kesinlikle haklısınız… Son zamanlarda PTT her ürüne vergi kesmeye başladı.
Ürün bugün İstanbul’a giriş yapmış. Gümrükten geçmiş. Vergi ücreti 0 TL olarak gözüküyor. Gümrük sıkıntısını atlattık 😀
Merhaba, drone incelemesi yaptığınız zaman twitterdan duyurursanız sevinirim, hem bu sizin içinde iyi olur çünkü twitterda drone v.b. hashtagları kullanarak meraklıları gözleri üzerinize çekebilirsiniz.
Merhaba,
Çok teşekkür ederim tavsiyeniz için. Bundan böyle o şekilde yapayım. Görüşmek üzere…