Cheerson CX-30W WiFi İncelemesi
Cheerson, son zamanlarda adını sıkça duymaya başladığımız bir firma. Buna rağmen uzakdoğu kökenli bu firma, ardı ardına piyasaya sürdüğü uzaktan kumandalı hava araçlarıyla kullanıcıların gözdesi olmaya başladı. CX-20 modeliyle ün kazanan firmanın son ürünlerinden biri de, geçtiğimiz aylarda marketteki yerini alan CX-30W oldu. CX-30’un WiFi, yani kablosuz ağ üzerinden görüntü aktarımı yapabilen CX-30W modeli, bünyesinde pek çok özellik barındırıyor ve üstelik 2.4 GHz’lik kumandası olmadan akıllı telefonlarla da kontrol edilebiliyor. Bunun yanı sıra havadan anlık video aktarımı, video ve fotoğraf kaydı, 360 derece takla atma özelliği, çeşitli hız modları gibi pek çok özellik kullanıcıların deneyimine sunulmuş durumda.
Havadan görüntüleme veya fotoğraflama işine yeni başlayacaklar için ideal olan CX-30W, sadece havadan görüntüleme yapacaklara değil, ilk kez quadcopter kullanacaklara da hitap edebilen bir ürün. Çıkarılabilen kamerası sayesinde havadan görüntü aktarımı olmaksızın da kullanılabilen bu ürün, Türkiye’de Dron piyasasına oldukça sağlam bir şekilde giren Dronmarket tarafından satılıyor. Ürünün en büyük artısı, akıllı telefonlar üzerinden de kontrol edilebilmesi olsa gerek. Bu sayede, ürünle birlikte gelen kumandaya ihtiyaç duymaksızın, sadece telefonunuza yükleyeceğiniz bir uygulama ile her türlü fonksiyonu telefon ekranı üzerinden çalıştırabiliyorsunuz. Görüntü aktarımı ile fotoğraf ve video kaydı da buna dahil. Bu yönüyle son derece kullanışlı ve çok yönlü. Her ne kadar ürünün kamerası ve kullanılabilirliği, örneğin bir Phantom kadar olmasa da, fiyatı göz önünde bulundurulduğunda, ilk kullanımlar için ideal olduğu söylenebilir.
CX-30W oldukça şık ve taşınabilir yapıda bir kutuya sahip. Bu kutu içerisinden ihtiyaç duyulan her şey çıkmakta: kumanda, yedek pervaneler, tornavidalar, şarj cihazı, kullanma kılavuzu. Üstelik bir telefon tutacağı da kutu içerisindeki yerini almış durumda. Dronmarket tarafından satılan ürünle birlikte gelen kullanma kılavuzu Türkçeleştirilmiş olarak kutu içerisinden çıkıyor. Bu kullanma kılavuzunda ürünle ilgili her türlü teknik detaya ulaşabilir ve özelliklerinin nasıl aktif hale getirilebileceğiyle ilgili bilgileri okuyabilirsiniz. Ürünü Türkiye’den almanız durumunda hem iki yıl garantiye sahip olacaksınız hem de satın alma sırasında gümrükle, uzun süreler beklemekle vs. de uğraşmayacaksınız. Tüm bunlar düşünüldüğünde ve yerli firmaları desteklemek konusu da göz önünde bulundurulduğunda, ürünü Türkiye’den satın almak daha mantıklı olacaktır, bunu belirtmeden geçmek istemiyorum. Ürünün kutu içeriği tam olarak şöyle:
1 x Cheerson CX-30W gövde
1 x Kumanda
1 x 3.7 V 700 mAh LiPo batarya
1 x WiFi kamera
2 x Tornavida
4 x Yedek pervane
1 x Telefon tutacağı
1 x Türkçe kullanma kılavuzu
1 x Garanti belgesi

İletişimini 2.4 GHz frekansı üzerinden sağlayan Cheerson CX-30W 4 yönlü gyroscope ile tasarlanmış durumda. Bu da, cihazın her yöne hareket edebileceğini gösteriyor: aşağı yukarı, sağa sola, ileriye geriye ve kendi ekseninde sağa sola şeklinde. Mode 2 kumanda ile birlikte sunulan cihazı Mode 1 şeklinde, yani gaz çubuğu sağda olacak düzende kullanmak da cep telefonu üzerinden mümkün. Dolayısıyla hem sağ elini kullananlar hem de sol elini kullananlar için destek sunuluyor. 155 milimetrelik bir kare görünümüde olan cihazın yüksekliği 50 milimetre. Ağırlığı ise kamera hariç 55 gram. Üzerindeki motorlar maalesef fırçasız (brushless) değil, ama başlangıç sınıfı bir ürünün fırçasız motorlara sahip olmasını beklemek de pek mantıklı değil doğrusu. Cihazın ayaklarındaki kauçuk koruyucular, çarpma anında ortaya çıkan şokun bir kısmını emerek cihazın zarar görmesini engelleyecek şekilde tasarlanmış. Ayrıca bütünleşik pervane koruyucular da, herhangi bir çarpma veya düşme anında pervaneleri korumak için ideal. Bu koruyucular, ürünle birlikte gelen tornavida kullanılarak istenildiği zaman çıkarılabilir.

Cheerson CX-30W’nin dört farklı renk seçeneği mevcut: mavi, kırmızı, sarı ve yeşil. Dronmarket tarafından bana gönderileni mavi renkte ve doğrusu oldukça canlı, fakat ürünün tanıtımları daha çok yeşil rengi üzerinden yapılıyor. Tercih meselesi… Hoşunuza giden rengini sipariş edebilirsiniz. Kutu içeriği ise standart, yani hangi rengi satın alırsanız alın, kutu içeriği eksiksiz olacaktır. Cihazı kumandayla kullanmak isterseniz, ihtiyacınız olacak tek şey, kumandaya güç sağlamak için gerekli dört adet AA boyutlu kalem pil. Kutu içeriğine bu dört adet pil de dahil edilseymiş, doğrusu iyi olurmuş. Yine de, kutuda yedek pervane ve tornavidaların dahi yer aldığı düşünüldüğünde, her yerde kolaylıkla bulunabilecek kalem pilleri sorun etmek gerekmez.

Ürünle birlikte sunulan batarya 3.7 Voltluk ve 700 miliamperlik. Bu batarya USB üzerinden şarj edilebiliyor. Bu da, piknikte veya başka dış mekanlarda şehir elektriğine ve bir prize ihtiyaç duymadan bataryayı şarj edebileceğiniz anlamına geliyor. Tamamen boşalmış bir bataryanın şarj işlemi, herhangi bir masaüstü veya dizüstü bilgisayarın USB portu üzerinden veya cep telefonlarını, tabletleri vs. şarj etmekte kullanılan taşınabilir güç bankalarıyla 90 dakika gibi bir sürede tamamlanabiliyor. Yine de ekstra birkaç batarya, kesintisiz kullanım isteyenler için ideal olacaktır. Açıkçası ben, bu tür fırçalı motorlara sahip ürünlerin her uçuştan sonra en az 3-4 dakika kadar dinlendirilmesi gerektiğini savunuyorum, aksi halde motorların ömrü uzun olmuyor. Aynısı CX-30W için de geçerli. Cihazın uçuş süresi 5 ile 6 dakika arasında değişiyor. Bu ise WiFi’ni açık olup olmaması, kameranın bağlı olup olmaması veya pervane koruyucuların takılıp takılmamasıyla ilgili. Cihaz üzerinde ne kadar az ağırlık olursa uçuş süresi de o kadar uzun olacaktır. Ayrıca az ağırlık, motor ömürlerinin de uzun olması anlamına gelecektir. Bu bakımdan, görüntüleme yapmayacağınız zaman kamerayı çıkarıp uçmanızı tavsiye ederim.

Cihazın 360 derece takla atma özelliğine sahip olduğunu belirtmiştim. Kumanda üzerinde sağ üst kısımda yer alan ilgili tuşa bir kez bastığınızda cihaz takla moduna girecek ve ardında sağ çubuktan yapacağınız bir yönlendirme ile ilgili yöne doğru takla atacaktır. Bunun nasıl yapılacağını aşağıdaki videoda uygulamalı olarak göstermeye çalıştım. Yalnız, takla attıktan hemen sonra gaz çubuğunu bir saniyeliğine de olsa en üste çekmenizi tavsiye ederim, aksi halde takla sonrasında cihaz yere temas edip ufak da olsa zarar görebilir. CX-30W’nin ayarlanabilir hız modları da, öne çıkan bir diğer özelliği. Standart olarak %30 ile başlayan hız modu, ilgili tuşa basınca iki biple %60 ve bir kez daha basınca üç biple %100 olarak ayarlanıyor. Hızı sevenler için %100 hız modu ideal olacaktır. Ayrıca rüzgarlı havalarda cihazın rüzgara karşı direncini artırmak için de %100 hız modunda uçmanızı tavsiye ederim.
Cheerson CX-30W her ne kadar “HD” kamera ile geliyor gibi görünse de, işin aslı maalesef öyle değil. Cihaz, yaklaşık 0.3 MP’lik bir kameraya sahip, yani 720p çözünürlükteki “HD” kalitesine değil. Yine de, ürünün başlangıç sınıfında yer almasından dolayı görüntü kalitesi kabul edilebilir seviyede. Tek kötü tarafı, videoları 16:9 formatında değil de, 4:3 formatında, yani kare biçiminde kaydetmesi. Bunun yanı sıra, yaklaşık 30 metrelik kontrol ve 20 metrelik görüntü aktarım mesafesi de yeterli sayılmaz, ama bu cihaz ile profesyonel çekimler yapılamayacağı için sorun yok. Zira cihazın hitap ettiği kesim bu işe yeni başlayacaklardır. Bu arada, unutmadan belirteyim; cihazın uygulamasını Google Play’de ve Apple AppStore’da “CX_WiFiUFO” adıyla bulup telefonunuza kurabilirsiniz. Uygulamanın kullanılışıyla ilgili detaylarıysa aşağıdaki videonun ilgili kısmında bulabilirsiniz.
Dronmarket Cheerson CX-30W için ücretsiz kargo ve taksit imkanı sunmaktadır. Cihazı buradan satın alabilir ve yukarıdaki videodan kutu açışını, detaylı kullanımını ve vihazla çekilmiş örnek görüntüleri izleyebilirsiniz. Daha fazla video ve inceleme için YouTube kanalıma abone olabilirsiniz. İyi seyirler…







Teşekür ederim isa bey siz parrot’ı seçtikten sonra bende ar drone 2.0’ı araştırmaya başladım üç türü var elit-power-classic bunların arasındaki fark nedir? Ve sizce hangisi daha iyi? Hangisini almalıyım? Neden?
Rica ederim. http://ardrone2.parrot.com/ adresinde sayfanın alt taraflarında farklarını bulabilirsiniz. Çok da fazla fark yok. Sadece yanında gelen aksesuarlar farklılık gösteriyor, ama bütçeniz yeterse Power Edition daha iyi olur tabii.
İyi günler isa bey ben drone alıcam be benim tek istediğim görüntü aktarımının gecimemesi,videonun stabilize olması ve görüntünün iyi yani berbat olmaması bu özelliklerde şu üç drone dan hangisini önerirsiniz:
parrot ardrone 2.0
Cheerson CX-30W WİFİ
Hubsan X4 FPV
İyi günler Ahmethan Bey. Parrot Drone içlerinden en iyisidir.
İsa bey merhaba bana acil cevap verirseniz çok sevinirim.ben attop yd-921 quadcopter satın aldım.büyük bir zevkle kullanırken yaklasık 5 10 mt benden uzaklasınca direk yere çakılıyor.80-100m gideceği soylendi kendi sitesindede o şekilde diyor.yardımcı olabılırmısınız?
Merhaba Ekrem Bey. Kumandasında veya cihazın içindeki kontrolcüde bir sorun olabilir. Kumandasını açıp antenin bir yere sıkışıp sıkışmadığını kontrol edebilirsiniz ilk etapta.
İsa bey merhaba bana cx30w kumanda lazım nerden bulurum
Erhan Bey merhaba. AliExpress üzerinde bulabilirsiniz.
Iyi aksamlar isa bey bey bende bugu 1 tane cx 30 w aldim yavas yavas cihaza alisiyorum.benim sorum bu aletin yedek parcalarini nereden temin edicez ve bu urunun bataryasi cikarilabilir mi ben pek kurcalamak istemedim sanki sabit gibi
Serkan Bey merhaba. Yede parçalarını Dronmarket üzerinde bulabilirsiniz. Bataryası çıkarılabiliyor. Tutup çekebilirsiniz.
Cevabınız için teşekür ederim.
Profesyonel olarak önerebiliceğiniz drone söylermisiniz.son bir soru olarak sizin CX-30W’nun videosunda kameranın görüntüsünü göstermiştiniz iyiydi ama CX-30W’un kamerasıyla aynı olan (yani 0.3 mp) başka bir droneun (yani Hubsan x4 H107D’nun) ekran görüntüsü farklı acaba CX-30W’nin kamerası 0.3 mp den fazlamı?
Rica ederim. Phantom 3 Advanced alabilirsiniz. Açıkçası profesyonel kelimesini kullanır kullanmaz cebinizden 2000 TL’yi çıkarmanız gerekli. Bu tür oyuncakların çözünürlüğü 640×480 civarında olur genelde. Hubsan’larda da böyledir. Sadece yazılım ile video oranını büyütüp bir bakıma kandırmaca yoluna gidiyorlar.
Merhaba yazınızda CX-30W’nun 0.3 megapiksel olduğunu söylemişsiniz ama drone market sitesinde kamerası 3.0 megapiksel diyor ve siz uçuş süresinin 5-6 olduğunu söylemişsiniz fakat drone markette 6-12 yazıyor ve ayrıca videoları kare biçiminde kaydetiğini söylemişsiniz bu ne demek? Bu drone hakında bir sorum daha olucak acaba kamerasını kulanırken görüntü gecikirmi yani kasarmı? size son bir sorum olucak ama bu parrot jumping sumo ile ilgili bu drone’undada görüntü çekimi yaparken görüntü kasarmı?
Ahmet Bey merhaba. 3.0 değil, 0.3 doğrusu. Maalesef bu tür ürünleri uzakdoğulular ürettiği için ve onlar da işin biraz pazarlamasında olduklarından, yanıltıcı bilgi verebiliyorlar. Gerçekler bu tür incelemelerde ortaya çıkıyor. Evet,uçuş süresi 5-6 dakika, çok sakin ve görüntü aktarımı yapmadan kullanırsanız en fazla 7 dakika olur. Kare biçiminde olmasını şöyle izah edeyim: Ürünün çektiği videoyu bilgisayad saf haliyle izlerseniz, sağında ve solunda siyah boşluklar olacak. Günümüzdeki monitörler enlemesine daha geniş, yani kare değil. Buradan hareket edin… Aynı anda hem görünyü kaydı hem de aktarımı yapan ürünlerde (bunlar çok profesyonel cihazlar olmadıkları sürece) bir miktar gecikme olur. Dolayısıyla Jumping Sumo’da da olacaktır. Örnekleri için inceleme videolarına bakabilirsiniz.
Selamlar. Bi sorum olacaktı şimdiden cevabınız için teşekkür ederim. Walkera Ladybird V2 ve cx 30 arasında kalmıştım en son sizin videonuzu izledikten sonra birde bu model takıldı kafama. belki o ikisinde farklı kategoride cx30w ama siz ne önerirsiniz ?
Emrah Bey, ilk defa kullanacaksanız kamerasız model almanız daha iyi olur. Ladybird de CX-30 da kaliteli ürünlerdir bu noktada. Her ikisini de tavsiye ederim ben. Hangisine bütçeniz yeterse onu alabilirsiniz.
Cevabınız için teşekkür ederim. Uzak doğululardansa bu işte daha bilindik bir marka olan walkera nın ladybird v2 sanırım daha mantıklı bir seçenek. Fiyatlarıda zaten aynı
Rica ederim. Walkera da bir uzakdoğu ürünü, ama tabii Cheerson’a göre daha kaliteli ve daha bilindik.
1-Merhaba Kamerasız bunu alıcam
http://www.gearbest.com/rc-quadcopters/pp_139652.html?wid=1
aldıktan 1 ay sonra en kısa zamanda para biriktirip Xiaomi Yi alıcam iyi olur mu hem 400m kadar çıkıyo hem büyük kontrol etmesi kolay
2- bide trim ayarı diye bişi var mış nasıl yapılıyo nasıl ayarlanıyo ayarlımı egliyo ?
3-türkiyede bunun bataryasından saıtlıyomu yedek alıcam 7 dk az süre oldugu için
Bartu merhaba,
1. İyi bir model, almanda sakınca yok, ama Xiamomi Yi’yi kaldırmaz bu. Onun için Syma X8 gibi bir modele bakman lazım. Bir diğeri, FPV yapmadan 400 metre değil, 40 metre gidersin sadece. Ürünü gözünle göremedikten sonra nasıl kontrol edeceksin? Bu ürünle de FPV yapılmaz.
2. Onlar ayarlı gelir. İlk etapta bir şey yapmana gerek yok.
3. Türkiye’de DJI ürünleri dışınad hiçbir quadcoptere ait bir şey satılmaz. Hepsini yurt dışından getirmen lazım.
Xiamomi yi kaldırmaz demişsiniz ama millet takıyor çokta güzel sorunsuzca uçurulabiliyor… Aşağıdaki video gibi bir çok video var. Nasıl bağlanabileceğinin de videoları var… Yalnız tek sıkıntı pil süresinde oluyor 5-6 dk uçabiliyor kamera ile…
https://www.youtube.com/watch?v=DApaTa34u70
O şekilde 10-15 uçuştan sonra motorlar bir bir iflas etmeye başlar. Ben bu yüzden bu tür şeylere karşıyım.
Mesajlar silindi mi ?
Mesajlar spam olarak algılandı ve tamamı silindi. Şimdi, şöyle bir ricada bulunacağım. Masaüstüne sağ tıklayıp Yeni > Metin Belgesi açıp, tüm sorularını ayrıntılı olarak ve 1, 2, 3 diye maddelerle yazıp daha sonra buraya yazabilir misin? Artık site senden gelen mesajları spam sanıyor ve karantinaya alıyor çünkü. Tek mesajda tüm sorularını sormanı rica edeceğim, yoksa ilk sorunun ardındaki soruların çıkmayacak.
Hocam. V911 ile v911 pro arasında materyal olarak ne fark var.Yani siparişini verdiğim heli orijinal kutuda gelmedi ama v911 mi v911 pro mu ? Nasıl anlarim?
İniş takımları Pro’da biraz daha sert ve dış plastik daha esnek. Bu iki avantajı var. Cihaz şöyle: V911 Pro. İki farklı paket seçeneği vardı, siz orijinal olmayanı seçmişsiniz. Diğeri birkaç Dolar daha pahalıydı. Bir sorun olmaz.
İsa bey merhabalar. Ben RC hava araçlarına yeni merak salmış biri olarak Syma X5C-1 modelini sipariş vermiş bulunmaktayım. Sizce bu model quadcopter kontrolü konusunda bana yardımcı olur mu yoksa başka bir model mi almalıyım? teşekkürler.
Merhaba Melih Bey. Başlangıç için idealdir X5C-1, ama mesafe konusunda biraz sorunları var. 30-40 metrenin üstüne çıkarmamaya çalışın. Onun dışında bir eksiği yok. Bütçenizi biraz daha artırabilirseniz Tarantula X6’yı da tavsiye ederim.
burada sanırım takip numarası vermiyorlar doğrumu anladım
Satıcıyla iletişime geçip talep edebilirsiniz takip numarasını, ama Ayhan Bey, benim size tavsiyem doğrudan şu ürünü almanız olacaktır. Hem takip kodu da veriyor. Elinizdeki batarya yedek olur, kumandayı da Sahibinden üzerinden aldığınız fiyata satarsınız.
isa bey tekrar bilginize ihtiyacım var, biliyorsunuz banggood dan daha önce aldığım pil var elimde v 912 brushless için yedek almıştım ve tabii kumanda ile, öneriniz üzerine aliexprese baktım ama ” cahillik işte ” benim daha önce iptal olan helikopterin aliexpresteki aynısı hangisidir anlayamadım ‘ brushless bnf ‘ olanını. elimdeki pili boşuna almış olmamak için aliexpresten hangi v912 yi sipariş geçmeliyim lüyfen yardım edin, teşekkür ederim.
Ayhan Bey, araştırdım, ama maalesef şu an satışta Brushless BNF yok. Brushed olaraksa şu adresteki ürünü alabilirsiniz. Pil uyumlu olacaktır.
http://www.banggood.com/WLtoys-V912-4CH-Brushless-RC-Helicopter-With-Gyro-BNF-p-945113.html eğer stokta görünüyorsa bu işte bi gariplik var. 6898473 şipariş numaram
Bunu Banggood’a sorabilir misiniz Ayhan Bey?
Sordum. Stokta yok diyorlar. Ayrica v912 nin linkinde yorumlar var en altta yazdigim yorumu oraya cikartmiyorlar. Sebebini sordum cevap gelmedi ve stokta olmayan bir ürünü neden hala sitede bulunduruyorsunuz kaldirin dedim onada cevap yok. Bi gariplik var açıkçası. Ama parami iade edecekler yinede sanırım bu iyi haber.
Evet, para iadesi yaparlar. Başka sitelere bakabilirsini GeareBest veya AliExpress gibi.
isa bey daha önce sizinde bilginizden faydalanarak bir v912 model helikopter sipariş verdim, banggood dan. tabii 75 euro meselesine takılmamak için siparişimi bölmüştüm kumanda ve şarj cihazını ayrı helikopteri ayrı isimlerden şpariş geçmiştim. kumanda ve şarj geleli çok oldu fakat helikopter stokta yok ve fabrikasında sıkıntı var v.s. gibi cevaplar veriyorlar ve helikopteri gönderemeyeceklerini ima edip şiparişi iptal etmemi istiyorlar. sizce ne yapayım kumandayı iade edebilirmiyim bilginize dayanarak soruyorum , bu iş nasıl çözülür. şimdiden çok teşekkür ederim .
Merhaba Ayhan Bey. Aslında V912 65 Dolar civarındaydı (brushless olmayanı). Keşke bölmeseydiniz siparişinizi. Elinizdekileri iade edebilirsiniz, ama ürünlerde bir sorun olmadığı için kargo ücretini sizin ödemeniz lazım ve ödeyeceğiniz kargo ücreti ürünün kendi ücretinden fazla olacaktır. Ama az önce baktığımda hem V912 brushless hem de brushed olanı stoklarda görünüyor. Siz hangisini almaya çalışıyorsunuz?
İsa hocam bu RC helikopter Hobisine yeni başlayacağım.Daha önce herhangi bir tecrübem yok bu konuda;başlangıç için v911 ve v912 modelleri arasında kaldim. Sizin öneriniz hangisinden yana ?
Not : Genellikle açık havada uçurtmayı düşünüyorum
Ben her durumda V911 Pro’yu tavsiye ederim başlangıç için. Onunla uzmanlaştıktan sonra V912’ye geçiş yapmak en mantıklısı.
İsa Bey öncelikle böyle bir site kurduğunuz için teşekkürler.Sorum olacak size Ben JJRC H12C almayı planlıyorum fakat sizin fikirlerinize çok önem veriyorum.Bu tarz önereceğiniz başka cihazlar varmıdır?Fpv cihazları profosyenol olmadıkça tavsiye etmediğiniz için pek düşünmüyorum ama tavsiyeniz olursa alabilirim.Ürünü Banggooddan alacağım 100 dolara kadar ürün tavsiyesi yaparsanız sevinirim.Son sorum ise gümrükte mutlaka bedel çıkıyormu?her halükarda 56 tl çıkıyor dediler.şimdiden teşekkürler kolay gelsin
C Merhaba Hakan Bey. Ben teşekkür ederim görüşleriniz için. Bütçenizi biraz daha zorlayabilirseniz Syma X8C almanızı tavsiye ederim. Şu anda bu sınıftaki en iyi ürünlerden biri durumunda. Fiyatı 105-110 Dolar aralığında. Olmazsa Tarantula X6 veya JJRC H8C alın derim.
İsa bey kredi kartımdaki sorunladan dolayı bangooddan ve yurt dısından alışveris yapamıyorum. chersoon cx-30 ve ls124 arasında gidip geliyorum 120 lira civarinda ikiside ‘w’ siz modeli nasıldır sizce? türkiyede ürünler cok pahali cok basit ürünler çok fahiş fiyatlarda önerebileceğiniz bir yer varmıdır?
Murat Bey, bu ikisi arasında Cheerson daha iyidir yine de. Maalesef Türkiye’de pahalı bu tür ürünler, ama beklemekle ve gümrükle vs. uğraşmamış olacaksınız. Yine de takdir sizin. Yurtdışından Banggood veya GearBest olabilir. İkisi de güvenilir sitelerdir.
Öncelikle Merhaba ,
Ben ilk olarak , yurtdışından alış-veriş yaparken sizin de dahil olduğunuz çoğunluğun kullandığı Paypal kart hakkında bir kaç soru sormak istiyorum . Bildiğiniz gibi Paypalda bireysel ve ticari olmak üzeri 2 tane hesap açma şekli mevcut . Ben hem internetden alışveriş yapabileceğim hem de hesabıma ( 3. şahısların) ufak tefek (20-50 TL) para yüklenmesine olanak verebilecek şekilde istiyorum bunun için bireysel mi yoksa ticari hesap mı açmalıyım ?
*15 yaşımdayım , yoksa yaşımdan dolayı böyle bir şey mevcut değil mi ?
*Elimde Paypal kart mevcut , sizin cevabınıza göre aktif edicem.
Son olarak kusura bakmayın , sizin yanıtlarınız daha açıklayıcı olduğunu bildiğim için size sormak istedim . Daha uygun konu bulamadım .
Merhaba Batuhan. Bireysel hesap açman yeterli olacaktır. Bireysel hesaplar da para alımı ve gönderimi yapabiliyor.
Benim Paypal hesabım varmış , şifremi sıfırlayıp girdim . Kartımı eklemeye çalışınca ”Bu kartı ekleyemezsiniz” gibi bir yazı belirdi üstde . Sonra bende baktım doğum tarihim 1996 gösteriyordu . Bende hem kart eklenir belki hemde doğum tarihimi düzeltirim düşüncesiyle hesabımı sildim. Şimdi bireysel hesap açmaya çalışıyorum , gerçek doğum tarihimi girdiğimde ”paypal hesabı açabilmek için en az 18 yaşında olmanız gerekiyor ” diye bildirim çıkıyor . Ben Bazı forumlarda yaş sınırının olmadığını bazı forumlarda 15 olduğunu okudum . Peki 18’inden küçük birisi alamiyacak ise niye şeker satar gibi kart satıyorlar ?
Benim size sormak istediğim :
1-”Bu kartı ekleyemezsiniz” demesinin sebebi ne olabilir ?
2- 18’inden küçük birisi alamıyacak ise niye şeker satar gibi kart satıyorlar ?
Batuhan, bu konuda tam bilgi sahibi değilim, ama şöyle cevaplayayım:
1. Banka tarafından engellenmiş olabilir.
2. Normalde bankalar 18 yaşından küçüklere kredi kartı vermiyor. Sadece belli bankaların özel uygulamaları var, bunlarda da veliye ihtiyaç duyuluyor.